دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 اسفند 1393 - 15:20
مصوبات دهمین جلسه بررسی لایحه بودجه در مجلس

زوجین می‌توانند به جای وام ازدواج تسهیلات ۲۰ میلیون تومانی دریافت کنند/ افزایش نرخ تعویض پلاک و نقل و انتقال خودرو

بر اساس موصبه امروز مجلس شورای اسلامی، زوج‌های مشمول دریافت وام ازدواج می‌توانند به جای دریافت وام نقدی، از تسهیلات فروش اقساطی استفاده کنند.
کد خبر : 5060

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری آنا، صبح امروز -دوشنبه 4 اسفند- دهمین جلسه علنی مجلس شورای اسلامی به منظور بررسی لایحه بودجه 1394 کل کشور برگزار شد.


در نشست امروز تعدای از تبصره‌های الحاقی لایحه بودجه 94، مورد بررسی وکلای ملت قرار گرفت و برخی از آن‌ها به شرح زیر به تصویب رسید:


بر اساس تبصره الحاقی 13، زوج‌های مشمول دریافت وام ازدواج می‌توانند به جای دریافت وام به صورت نقدی از تسهیلات فروش اقساطی استفاده کنند.


تسهیلات مزبور توسط تولیدکنندگان و فروشندگان متقاضی که عرضه‌کننده کالاهای بادوام داخلی هستند ارائه می‌شود و با بانک‌ها صرفاً پرداخت اقساط را تقبل می‌نمایند. بانک‌ها و مؤسسات اعتباری موظف‌اند با درخواست فروشنده پس از اخذ تضمین‌های لازم از زوجین، پرداخت اقساط را تقبل کنند.


خریدار موظف به پرداخت اقساط بانک می‌باشند و بانک عامل پرداخت اقساط را در سررسیدهای مذکور برای فروشنده یا فروشندگان تضمین می‌کند. سقف تسهیلات فروش اقساطی که بانک‌ها به موجب این تبصره مکلف به تضمین پرداخت اقساط آن هستند، در سال 1394 برای هر یک از زوجین یکصد میلیون ریال است.


* اختصاص 2 هزار میلیارد ریال از منابع قرض‌الحسنه به امور دیه و کمک به زندانیان


همچنین بر اساس تبصره الحاقی 18 ، مبلغ 2 هزار میلیارد ریال از منابع قرض‌الحسنه بانک‌ها در اختیار ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند قرار می‌گیرد. نماینده دولت نیز با این موضوع مخالف بود و کمیسیون تلفیق با ‌آن موافقت داشت.


* افزایش نرخ تعویض پلاک و نقل و انتقال خودرو/ خودرو زیر ۵۰ میلیون ۵۰ هزار تومان و بالاتر ۱۰۰ هزار تومان


علاوه بر تصویب این دو تبصره الحاقی، پیشنهاد کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی نیز به عنوان تبصره الحاقی لایحه بودجه رأی آورد.


بر این اساس به نیروی انتظامی جمهوری اسلامی اجازه داده می‌شود، بابت شماره گذاری خودروها اعم از نو شماره، نقل و انتقال و تعویض پلاک خودروهایی که ارزش آنها به قیمت رسمی و یا کارشناسی توسط مراجع ذیربط بیش از 500 میلیون ریال است را یک میلیون ریال و کمتر از 500 میلیون ریال را 500 هزار ریال دریافت و به خزانه‌داری کل کشور واریز نماید.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته