دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

پیش بینی کاهش کرونا در تهران طی ۱۰ روز آینده

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلان‌شهر تهران، گفت: پیش‌بینی می‌کنیم در صورت تداوم رعایت‌ها، کاهش سیر نزولی کرونا را طی ۱۰ روز آینده در تهران مشاهده کنیم.
کد خبر : 505949
157107403.jpg

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا  از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، علیرضا زالی فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلان‌شهر تهران با اشاره به اعمال محدودیت‌های تهران و استفاده منظم از ماسک و کاهش ظرفیت اداری، گفت: پیش‌بینی می‌کنیم در صورت تداوم رعایت‌ها، کاهش سیر نزولی کرونا را طی ۱۰ روز آینده در تهران مشاهده کنیم.


وی افزود: حدود ۵۰۰ بیمار در استان ترخیص شدند که  این عدد نشان می‌دهد هنوز ترخیصی‌های ما از تعداد بستری عقب است و در یک تراز منفی به سر می‌بریم.


زالی اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته بیماران جدید در بیمارستان‌های استان تهران بستری شدند ۶۶۲ نفر بودند؛از این تعداد ۱۱۱ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شدند.


وی ادامه داد: ۱۶ درصد از مراجعان بستری ما به دلیل وخامت حال در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شدند.


 فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران اظهار کرد: در مجموع تعداد کسانی در بخش سرپایی در بهداشت و درمان مراجعه کردند نسبت به ۲۴ ساعت ماقبل ۶.۲ درصد کاهش یافته است.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود: کاهش ۱.۵  بستری را در ۲۴ درصد گذشته تجربه کردیم و در ترخیص بیماران کرونایی ۲.۲ درصد رشد را نشان می‌دهد.


وی پیش‌بینی کرد که با اعمال محدودیت‌ها، استفاده منظم از ماسک و به خصوص کاهش ظرفیت اداری در تهران طی ۷ تا ۱۰ روز آینده به‌صورت تدریجی یا شیب ملایم شاهد کاهش بستری در مراکز درمانی خواهیم بود.


انتهای پیام/4127


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته