دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 مرداد 1399 - 19:53
اعتراض‌ به انتخابات ریاست‌جمهوری در لهستان بی‌نتیجه ماند؛

دیوان عالی لهستان نتیجه انتخابات را تأیید کرد

دیوان عالی لهستان طی حکمی اعتراض به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری این کشور را بی‌اساس دانست و رأی به تأیید نتیجه این انتخابات و پیروزی آندژی دودا داد.
کد خبر : 505929
1.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، دیوان عالی لهستان طی حکمی اعتراض به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری این کشور را بی‌اساس دانست و رأی به تأیید نتیجه این انتخابات و پیروزی آندژی دودا داد.


این رأی دیوان عالی که امروز صادر شد به سلسله چالش‌های حقوقی که از سوی مخالفان آقای دودا راه افتاده بود، پایان داد.


مخالفان دودا استدلال می‌کردند بی‌نظمی و تخلفاتی در جریان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری روی داده که بر نتیجه انتخابات تأثیر اساسی گذاشته است.


دیوان عالی لهستان اما پس از شنیدن اظهارات طرف‌های مختلف رأی داد که هیچ‌یک از این موارد صحت انتخابات را زیر سؤال نبرده است.


مخالفان دودا می‌گویند تمام مراحل انتخابات به‌صورت ناعادلانه برگزار شده است. حزب لیبرال و رقیب دودا استدلال می‌کند رئیس‌جمهوری از دولت و رسانه‌های دولتی سوءاستفاده کرده و در جریان تبلیغات تلاش داشته است رقبا را بی‌اعتبار نشان دهد.


بخش دیگری از اعتراضات نیز به آرای لهستانی‌های خارج از کشور مربوط می‌شود. مخالفان می‌گویند به دلیل سازمان‌دهی ضعیفِ برخی از سفارتخانه‌های این کشور، بسیاری از افراد نتوانستند رأی خود را به صندوق بیندازند.


انتخابات ریاست جمهوری لهستان در دو مرحله برگزار شد، در دور نخست آندژی دودا که از سال ۲۰۱۵ میلادی قدرت را در این کشور در دست دارد ۴۳.۵ درصد آراء را کسب کرد و رقیب او رافاو تراسکووسکی نیز با ۳۰.۴ درصد در جایگاه دوم قرار گرفت.


انتهای پیام/4129/


انتهای پیام/

برچسب ها: لهستان
ارسال نظر
هلدینگ شایسته