دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 آبان 1394 - 15:55
رئیس کمیسیون محیط زیست شورای شهر تهران:

بر مقررات ساختمان نظارت نداریم و امضاها خرید و فروش می‌شود

رئیس کمیسیون محیط زیست شورای شهر تهران با اشاره به اینکه مقررات ملی ساختمان به عنوان سند ایمنی و کیفیت ساخت و سازها  مورد بی‌توجهی مجریان و سازندگان قرار گرفته است، گفت: وقتی حق امضاها خرید و فروش می‌شود، طبیعتا سازندگان الزامی برای رعایت این مقررات نمی‌بینند.
کد خبر : 50590

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، محمدحقانی رئیس کمیسیون محیط زیست شورای شهر تهران در پاسخ به این سئوال که چرا مقررات ملی ساختمان در نصب سیستم‌های گرمایشی بیشتر ساختمان‌ها رعایت نمی‌شود، گفت: دستگاه‌های نظارتی ما ضعیف عمل می‌کنند خود ما در شورای شهر با اینکه کمیسیون‌های تخصصی تشکیل دادیم اما نقش نظارتی بر مدیریت شهری نداریم و اگرچه کارهایی صورت گرفته اما ابزار نظارتی نداریم و در خصوص مقررات ملی ساختمان هم همین موضوع صادق است.


وی با اشاره به اینکه مقررات ملی ساختمان به عنوان سند ایمنی و کیفیت ساخت و سازها مورد بی‌توجهی مجریان و سازندگان قرار گرفته، افزود: وقتی حق امضاها خرید و فروش می‌شود، طبیعتا سازندگان الزامی برای رعایت این مقررات نمی‌بینند.
حقانی با اشاره به اینکه در هر کاری باید حداقل استانداردها رعایت شود، توضیح داد: متاسفانه موج گسترده استفاده از پکیج موجب شده بحث آلودگی فضای داخلی منازل جدی شود و چنانچه برای این مساله راه حلی اندیشیده نشود، در آینده دچار مشکل می‌شویم.


حقانی در پاسخ به این سئوال که استفاده از پیکج طبق اظهارات رسمی مسئولان، مخاطرات بسیاری برای سلامت مردم دارد، ولی استفاده از آن برخلاف مقررات ملی ساختمان به شدت در حال گسترش است، عنوان کرد: این اقدام خلاف استاندارد بوده و باید مقررات ملی ساختمان در خصوص آن رعایت شود.


رئیس کمیسیون محیط زیست شورای شهر در پاسخ به این سئوال که انبوه سازان برای اینکه این مقررات را رعایت کنند، نیاز به چه امکانات، مشوق‌ها یا اهرم‌های قانونی دارند، گفت: آنچه هم اکنون در حوزه ساخت و ساز نیازمند آن هستیم، اجرای مقررات و نظارت دقیق است که متاسفانه وجود ندارد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته