دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
نیازی عنوان کرد

آموزش دانشجویان صالح با جذب استادان متعهد و متدین

مدیرکل گزینش سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی می‌تواند با جذب استادان صالح دغدغه اصلی آموزش فرزندان و آینده‌سازان ایران اسلامی را از بین ببرد.
کد خبر : 50577

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر محمدرضا نیازی در واحد سمنان با توجه به موضوع تبدیل وضعیت کارکنان و اعضای هیات علمی در مجموعه دانشگاه گفت: منابع انسانی برای دانشگاه آزاد اسلامی همواره دارای اهمیت و جایگاه ویژه‌ای است و نگاه ریزبینانه‌ای در این حوزه وجود دارد.


او افزود: در خصوص تبدیل وضعیت کارکنان، حوزه گزینش بر اساس وظیفه ذاتی قوی عمل می‌کند اما حراست دانشگاه نیز باید در این خصوص کمک‌رسانی کند تا خدایی نکرده در بحث تبدیل وضعیت شاهد حضور افراد ناشایست در دانشگاه نباشیم و به قول معروف سره از ناسره جدا شود.


نیاز:همواره به یاد داشته باشیم هزینه پیشگیری کمتر از درمان است پس در این مورد خیلی مدبرانه، به خصوص دوستانی که در هیات اجرایی جذب، مسئولین کارگروه بررسی صلاحیت عمومی، صلاحیت علمی و حتی روسای محترم واحد‌های دانشگاهی کمک دهند تا با غنای فکری و اخلاقی بتوانیم اساتید صالح را جذب کنیم و دغدغه اصلی آموزش فرزندان و آینده سازان ایران اسلامی را از بین ببریم.

این مسئول ادامه داد: باید تلاش کنیم تا از ریشه کردن افرادی که خدای ناکرده شایسته خدمت در مجموعه دانشگاهی نیستند، جلوگیری شود، چرا که در آینده جبران این موضوع و جداکردن آنان از بدنه دانشگاه مستلزم صرف هزینه بسیار و هنگفت است.


نیازی تاکید کرد: در نقطه مقابل این موضوع افرادی که صالح هستند باید تلاش کنیم تا هر چه سریع‌تر روند اداری تبدیل وضعیت یا جذب آنان طی شود تا با ایجاد قوت قلب و دلگرمی برای خود و خانواده‌هایشان شرایط خدمت سالم به دانشگاه و جامعه برایشان فراهم شود.


مدیر کل گزینش سازمان مرکزی با توجه به موضوع جذب هیات علمی در دانشگاه آزاد اسلامی نیز گفت: در بحث اعضای هیات علمی باید تیزبینی و دقت بیشتر باشد. باید ذره‌بین را در بحث جذب هیات علمی دقیق‌تر استفاده کرد.


نیازی افزود: امروز به برکت وجود نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هم متخصصین بیشتری داریم و هم شرایط انتخاب بهتری فراهم است پس باید انتخاب حداقلی را برای مجموعه کنار گذاشت و به سمت انتخاب متخصص متعهد حرکت کرد. کاهش سطح سلیقه را باید حرام دانست.


وی ادامه داد: جذب استادان متعهد و متدین را باید در دستور کار قرار داد چون تاثیر حضور اساتید بر دانشجویان بسیار شدید است. اگر خدای ناکرده استاد ناصالحی در مجموعه دانشگاه و کلاس درس حضور پیدا کند در طول ترم می‌تواند بین ۱۰۰ تا ۳۰۰ نفر ذهن کانالیزه نشده را از بین ببرد و موجبات رسوب فکری و رسوب اخلاقی آنان را فراهم کند.


نیازی خاطرنشان کرد: همواره به یاد داشته باشیم هزینه پیشگیری کمتر از درمان است پس در این مورد خیلی مدبرانه، به خصوص دوستانی که در هیات اجرایی جذب، مسئولین کارگروه بررسی صلاحیت عمومی، صلاحیت علمی و حتی روسای محترم واحد‌های دانشگاهی کمک دهند تا با غنای فکری و اخلاقی بتوانیم اساتید صالح را جذب کنیم و دغدغه اصلی آموزش فرزندان و آینده سازان ایران اسلامی را از بین ببریم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب