دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 مرداد 1399 - 10:20
آنا بررسی می‌کند؛

رقابت حیثیتی برای تصاحب سهمیه آسیایی/ آخرین فرصت‌ها برای ادامه حیات در لیگ برتر+جدول

لیگ برتر به هفته‌های پایانی نزدیک می‌شود و همان‌طور که مدعیان تلاش می‌کنند تا صاحب سهمیه لیگ قهرمانان شوند چندین تیم هم برای ادامه حیات در سطح اول فوتبال ایران به دنبال استفاده از فرصت‌هایشان هستند.
کد خبر : 505734
IMG-20200801-WA0021.jpg

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، رقابت‌های لیگ برتر فوتبال در آستانه ورود به هفته بیست و هشتم است و 13 تیم برای صعود به لیگ قهرمانان آسیا و سقوط نکردن به لیگ دسته یک آزادگان تلاش می‌کنند.


مدعیان صعود به لیگ قهرمانان آسیا


تیم‌های استقلال، تراکتور، سپاهان، شهر خودرو، فولاد خوزستان و صنعت نفت آبادان در رده‌های دوم تا هفتم قرار دارند و روی کاغذ هر 6 تیم شانس صعود به لیگ قهرمانان آسیا را دارند. استقلال در هفته‌های اخیر نتایج بهتری نسبت به پنج تیم دیگر کسب کرده و با 48 امتیاز در رده دوم ایستاده است. آبی‌پوشان با حفظ روند خوبی که در هفته‌های اخیر داشته‌اند، می‌توانند عنوان نایب قهرمانی را کسب کنند و سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را به دست آورند.


تراکتور با ساکت الهامی نسبتاً خوب عمل کرده و با کسب 46 امتیاز در رده سوم است. سرخ‌پوشان تبریز تلاش زیادی می‌کنند تا به مقام نایب قهرمانی دست پیدا کنند و البته اولویت این تیم آسیایی شدن است. سپاهان که شروع بسیار خوبی در رقابت‌های این فصل داشت، در نیم‌فصل دوم سیر نزولی در پیش گرفت و در حال حاضر با 45 امتیاز در رده چهارم است. زردپوشان اصفهان با وجود افتی که در هفته‌های اخیر داشته‌اند کماکان امیدوارند تا بتوانند نایب‌قهرمان شوند و البته با کسب عنوان سومی نیز صاحب سهمیه می‌شوند.


شهر خودرو که در هفته‌های اخیر امتیازات مهمی از دست داده، 44 امتیاز دارد و تیم پنجم جدول رده‌بندی است. نماینده مشهد اگر بتواند در بازی‌های باقی‌مانده خود برنده از زمین خارج شود می‌تواند صاحب سهمیه شود. فولاد خوزستان یک بازی معوقه دارد که در صورت پیروزی در آن مسابقه تا رده سوم جدول صعود می‌کند. سرخ‌پوشان خوزستان 43 امتیاز دارند و در حال حاضر در رده ششم جدول ایستاده‌اند. صنعت نفت آبادان کورسوی امیدی به کسب سهمیه دارد. این تیم تنها 38 امتیاز دارد و در رده هفتم قرار دارد. بسیار بعید است که این تیم بتواند صاحب سهمیه شود اما اگر معجزه رخ دهد و تیم‌های بالاتر از نماینده آبادان تمامی بازی‌های خود را واگذار کنند این تیم می‌تواند آسیایی شود.


رقابت برای زنده ماندن در لیگ برتر


در پایین جدول 7 تیم تلاش می‌کنند تا به لیگ دسته یک آزادگان سقوط نکنند. سایپا، ماشین‌سازی، ذوب‌آهن، گل‌گهر سیرجان، پارس جنوبی جم، پیکان و شاهین به ترتیب در رده‌های دهم تا شانزدهم جدول قرار دارند. تیم‌های سایپا و ماشین‌سازی هر دو 27 امتیاز دارند و در رتبه‌های دهم و یازدهم ایستاده‌اند. روی کاغذ شانس ماشین‌سازی به دلیل داشتن بازی‌های ساده‌تر از سایپا بیشتر است ولی نارنجی پوشان با کسب سه امتیاز دیگر از بازی‌های باقی‌مانده این فصل، خطری برای سقوط احساس نخواهند کرد.


تیم‌های ذوب‌آهن و گل‌گهر با 26 امتیاز در جایگاه‌های دوازدهم و سیزدهم ایستاده‌اند. بازی‌های دو تیم نسبتاً سخت است و تیم‌های پایین‌تر از آنها با کسب پیروزی می‌توانند این دو تیم را در هفته پایانی در خطر سقوط قرار دهند. پارس جنوبی جم که 25 امتیازی است، در هفته‌های اخیر نتایج بسیار ضعیفی گرفته و اگر با این روند پیش برود، به احتمال فراوان سقوط خواهد کرد. این تیم زمانی رتبه تک‌رقمی داشت اما در حال حاضر در رتبه چهاردهم ایستاده است.


پیکان که 24 امتیازی است در رده پانزدهم ایستاده است. شاگردان عبدالله ویسی در هفته‌های اخیر بازنده نبودند اما بازی‌های بسیار سختی در سه هفته پایانی پیش رو دارند و باید دست به کار بزرگی بزنند تا سقوط نکنند. شاهین بوشهر تنها 21 امتیاز دارد و در قعر جدول ایستاده است. نماینده بوشهر همانند پیکان بازی‌های بسیار سختی دارد و باید با تیم‌های مدعی مسابقه دهد. این تیم هم نیاز به خلق نتایج غیرمنتظره‌ای دارد تا بتواند به لیگ آزادگان سقوط نکند. البته که اگر این تیم در لیگ برتر بماند، اتفاقی بسیار عظیم رخ داده است.



انتهای پیام/4048/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته