دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

تازه‌ترین نمایش‌های روی صحنه در کشور

اجرای عمومی 9 نمایش در استان‌های گیلان، بوشهر و گلستان از هفته پایانی آبان ماه آغاز شده و تئاتر شهر مشهد برای تولید نمایش‌های جدید در اختیار گروه‌های تئاتر قرار گرفته است.
کد خبر : 50571

به گزارش گروه فرهنگی آنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی، امور استان‌های اداره کل هنرهای نمایشی از اجرای 9 اثر نمایشی و تولید آثار متعدد در استان‌های مختلف کشور خبر داد که مروری بر فعالیت گروه‌های نمایش چهار استان گیلان، بوشهر، گلستان و خراسان رضوی خواهیم داشت.


سالن وارش شهر رشت از 30 آبان میزبان نمایش «مثل یک گلوله برف کوچک» نوشته و کارگردان مهرداد هنرمند می‌شود. این نمایش که کاری از گروه نمایشی افرا است با حضور بازیگرانی همچون حید فخر موسوی، مهرداد بخشی، سما استیفا، ناژین چهره سیمین و عارف گم زاد روی صحنه می رود. اثر برگزیده بیست و چهارمین جشنواره سراسری تیاتر سوره ماه تا 6 آذر روی صحنه خواهد بود.


این در حالی است که گروه نمایشی افرا تا 30 آبان نمایش «بازی جشن پر کندن غاز با مدل موی مصری» را در خانه کوچک نمایش شهر رشت روی صحنه دارد. این نمایش با کارگردانی نیما حسندخت و بازنویسی یوسف فخرایی آماده شده و حدیث نیکرو، فرناز علیپور ، ساینا ستاری ، پریا مهدی پور و ... در آن ایفای نقش می‌کنند.


اما در استان بوشهر که با اجرای 5 نمایش یکی از پر کارترین ایام تئاتری خود را می گذراند نمایش «نشون خیرو» نوشته رضا مختارزاده و به روایت سعید گلچمن به زودی روی صحنه می‌رود. این نمایش کاری از گروه آریو تنگستان است.


نمایش «نت» نوشته حسین زارعی که سعید بهمرد آن را کارگردانی کرده و صادق کشت ورز، نیلوفر داوودی و فرشته طباطبایی در آن ایفای نقش می‌کنند نیز در هفته جاری روی صحنه سالن پلاتو این شهر بوده است. این نمایش کاری از گروه هنری امین بوشهر به شمار می‌رود.


اجرای نمایشنامه خوانی «پاییز نگفته بود» نوشته رضا گشتاسب و با کارگردانی محمد دهدشتی از 3 تا 5 آذر در مجتمع فرهنگی هنری پیامبر اعظم(ص) دیلم روی صحنه خواهد رفت. در این اجرا محمد دهدشتی، لاله شایان فر، کورش لیراوی، سوسن حیاتی، حسین کرمی و نادیا اشرفی خواندن نقش‌ها را بر عهده دارند.


«ماه در قاب» نمایش بزرگ عاشورایی است که در مسجد امام علی (ع) بوشهر اجرای خود را آغاز کرده است. تولید این نمایش را پایگاه مقاومت حضرت ولی عصر (عج) ، هیأت محبین آل یاسین و گروه هنری نافع بر عهده دارند.


در شهر کنگان نیز نمایش «خرده جنایت‌های زناشوهری» با کارگردانی مجتبی محمدیان و لیلا تهمتن روی صحنه رفته است. این نمایش نیز کاری از گروه اورنگ محسوب می‌شود.



تئاتر اینچه برون در هفته جاری شاهد تمدید اجرای دو نمایش «مکبث» و «یک کاسه دوغ شتر» بود. این دو نمایش به دعوت هنگ مرزی اترک استان گلستان در بازارچه مرزی گمرک اینچه برون اجرا می‌شوند که با استقبال بی‌نظیر مرزنشینان و مرزیانان روبه‌رو شده است.


از مجموعه تئاتر شهر مشهد نیز خبر می‌رسد که برنامه اجراهای این مجموعه تا خرداد ماه 95 توسط گروه‌های نمایشی رزرو شده که در حال حاضر مشغول آماده‌سازی نمایش‌های خود هستند. اجرای نمایش‌های جدید در شهر مشهد به زودی از سر گرفته خواهد شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته