دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 مرداد 1399 - 16:30
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی هرمزگان:

پردیس شهر «لمزان» با محور پرورش گیاهان دارویی راه‌اندازی می‌شود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان گفت: با توجه به ظرفیت شهر لمزان پردیس دانشگاه آزاد اسلامی با رویکرد گیاهان دارویی در این شهر راه‌اندازی می‌شود.
کد خبر : 505630
0u_1.jpg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از بندرلنگه, احسان کامرانی در جلسه‌ای که با حضور بخشدار, شورای شهر, خیران و معتمدین در شهر لمزان برگزار شد، اظهار کرد: شهر لمزان به لحاظ کشت انواع محصولات کشاورزی مستعد راه‌اندازی رشته کشاورزی و گیاهان دارویی بوده و با پیگیری‌هایی که در حال انجام است در آینده‌ای نزدیک شاهد راه‌اندازی پردیس شهر لمزان در این دو رشته خواهیم بود.


وی افزود: امروزه نیاز جامعه به گیاهان دارویی بیش‌ازپیش احساس می‌شود؛ بنابراین تلاش این است پرورش گیاهان دارویی لمزان در اولویت قرار گیرد.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان تأکید کرد: راه‌اندازی پردیس شهرلمزان نیاز به حمایت همه‌جانبه دارد و اگر هرچه زودتر این امر محقق شود، بخش زیادی از نیروی کار جوان را درگیر خود خواهد کرد که باعث کارآفرینی و تولید ثروت خواهد شد.


نقش پردیس شهر لمزان در محرومیت‌زدایی


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرلنگه نیز با بیان اینکه این واحد دانشگاهی همواره به دنبال توسعه کمی و کیفی است، گفت: این دانشگاه همواره حامی طرح‌های تحقیقاتی اشتغال‌زا درآمدزا است و هر امکاناتی را که لازم باشد برای کمک به راه‌اندازی پردیس شهر لمزان خواهد کرد.


محمود صباحی‌زاده افزود: این اقدام نه تنها باعث محرومیت‌زدایی خواهد شد؛ بلکه هم ازنظر علمی و هم ازنظر شغلی بسیار تأثیرگذار خواهد بود.


شهر لمزان در مرکز بخش مهران شهرستان بندر لنگه در جنوب ایران و در استان هرمزگان قرار دارد. لمزان در قسمت جنوبی کو ببیان در نزدیکی روستا کنچی قرار گرفته است. لمزان از جنوب به رودخانه مهران، از شمال به کوه ببیان، از غرب بخ کنارزرد و از شرق به پدل منتهی می‌شود.


انتهای پیام/4121/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب