«واقعیت افزوده» در حوزه نشر چه کاربردی دارد؟
به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، مسعود حسنلو، مدیر شرکت راوینو در مصاحبه با برنامه «تقاطع فرهنگ» رادیو گفتگو، در مورد مباحثی مانند «واقعیت مجازی» و «واقعیت افزوده» اظهار کرد: در واقعیت مجازی امکان درک تجربیاتی را داریم که در فضای واقعی امکان تجربه آن وجود ندارد.
وی ضمن اشاره به این که واقعیت افزوده از سال ۱۹۹۰ از طریق تصویر وارد عرصه زندگی انسانها شد، گفت: در واقعیت افزوده گوشیهای هوشمند کاربرد اساسی دارند، اصالت به فضای واقعی داده میشود و چیزهای جدیدی به این فضا اضافه میشود.
مدیر شرکت راوینو با بیان اینکه واقعیت افزوده و واقعیت مجازی هر دو از لحاظ تکنولوژی در یک رشته قرار دارند اما از نظر هویتی با یکدیگر متفاوت هستند، گفت: واقعیت افزوده، امکانات فضای واقعی را زیادتر میکند و از جمله حوزههایی که از این تکنولوژی استفاده میشود، حوزه نشر است.
حسنلو ادامه داد: تکنولوژی واقعیت افزوده در حوزه نشر این امکان را میدهد که یک کتاب با کاهش تعداد صفحات نه تنها از محتوایش کاسته نشود، بلکه محتوای جدیدی نیز به آن افزوده میشود، در واقع واقعیت افزوده میتواند محدودیتها را بردارد و در مورد کتابی که فقط به صورت یک نوشته است در تکنولوژی واقعیت افزوده این امکان برای خوانندگان فراهم میشود که با استفاده از دوربین تلفن هوشمند خود در حین مطالعه کتاب، صوت مربوط به این کتاب را نیز بشنوند.
انتهای پیام/4028/
انتهای پیام/