دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 مرداد 1399 - 10:42
روحانی در ستاد ملی مقابله با کرونا:

10 استان کشور از پیک شیوع کرونا عبور کرده‌اند/ افراد مبتلا را از طریق موبایلشان رهگیری می‌کنیم

رئیس جمهور گفت: حدود 10 استان نام برده شده که قبلاً در پیک بیماری بودند و اکنون از پیک عبور کرده‌اند.
کد خبر : 505243
حسن2.jpg

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، حسن روحانی امروز در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا اظهار کرد: امروز جزو روزهایی بود که گزارش آمار و ارقام استان‌ها امیدوارکننده بود، حدود 10 استان نام برده شد که در هفته‌های قبل در شرایط سخت بودند، اما امروز از پیک بیماری عبور کردند و امروز مسیر کمتر دشواری پیش روی آنان است که با مراعات آنان به خط ثبات و آرامش خواهیم رسید.


وی افزود: چند استان دیگر به همکاری و همدلی مردم نیاز دارد که از مسئله پیک در این استان‌ها عبور کنیم و هر استانی که یک بار وارد پیک این بیماری شده است شاهد پیک دوم نبودیم و امیدواریم در آینده هم این چنین باشد.


رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: روندی که امروز مردم مراعات می کنند اگر به همین صورت مراعات کنند، حتماً خبرهای خوشی را در هفته‌های آینده شاهد خواهند بود.


روحانی ادامه داد: ادارات و بانک‌ها به‌خوبی مقررات را مراعات می‌کنند در مراکز عمومی رفت و آمد و مراعات مردم قابل قبول است، البته ممکن است جاهایی به مراقبت بیشتر نیاز داشته باشد اگر کسی تخلف می‌کند با فرد متخلف برخورد می‌شود.


وی گفت: مقرراتی که برای ماه محرم می‌گذاریم باید مسئولان مساجد و هیئت‌ها مسئولیت بپذیرند و کسی که مسئول می‌شود، باید آن را بپذیرد اگر فردی خدای نکرده دقت نکرد، مسئول است و باید با او برخورد شود و قرار شد وزارت کشور و وزارت بهداشت نحوه برخورد با متخلفان را تدوین کنند.


رئیس ستاد ملی مقابله با کرونا تأکید کرد: امسال تولیت‌ها و صاحبان عزا در مساجد و محافل وظیفه تضمین سلامت همه عزاداران را نیز برعهده دارند؛ عزاداران باید در سلامت به مجالس عزا بروند و در سلامت از آن خارج شوند و این وظیفه‌ای بر دوش همه جامعه مدنی دینی است.


رئیس‌جمهور افزود: تمام مقرراتی که از روز اول تا به حال توسط وزارت بهداشت اعلام شده همچنان به قوت خود باقی است تا روزی که وزارت بهداشت اعلام کند واکسن قابل قبول در اختیار است مسئول این اعلام وزارت بهداشت خواهد بود تا آن روز باید همه مقررات را رعایت کنیم و  اقدامات سخت گیرانه خود را ادامه دهیم.


وی یادآور شد: به استان‌ها اختیاراتی دادیم تا ستاد‌های استانی دستورالعمل‌هایی برای اقدامات سخت‌گیرانه را انجام دهند.


رئیس‌جمهور گفت: رهبر معظم انقلاب حکیمانه فرمودند تنها مرجع ستاد ملی کروناست پس در این خانه و آن خانه نگردیم.


روحانی با بیان اینکه اجتماعات در شرایط فعلی از جمله عزاداری، عروسی، سمینار، جشنواره و ... در سراسر کشور تا اطلاع ثانوی همچنان ممنوع است، یادآور شد: برای مقابله با این ویروس باید بدانیم چه کسانی حامل ویروس کرونا هستند و این کار از طریق تست انجام می‌گیرد.


وی خاطرنشان کرد: با توجه به سرعت فوق‌العاده انتشار ویروس در برخی نقاط، به استان‌ها اختیار داده شده تا ستاد‌های استانی کرونا بتوانند دستورالعمل‌هایی سختگیرانه را اتخاذ کنند.


انتهای پیام/4082/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته