دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 اسفند 1393 - 14:55

اخضر ابراهیمی: اسرائیل به دنبال ایجاد مانع در مذاکرات هسته‌ای است

نماینده سابق سازمان ملل و اتحادیه عرب در امور سوریه در نشستی بین‌المللی در امارات تصریح کرد فلسطین می‌بایست برای شکایت از اسرائیلی به دیوان بین‌المللی کیفری رجوع کند.
کد خبر : 5051

به‌گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از پایگاه خبری «شارجه مدیا»، «اخضر ابراهیمی» نماینده سابق سازمان ملل و اتحادیه عرب در امور سوریه در نشستی بین‌المللی در «شارجه» گفت: وضعیت فلسطینیان بدون رویارویی با اسرائیل قابل رسیدگی نیست و تل‌آویو باید بخشی از راه‌حل درگیری‌ میان فلسطینیان و صهیونیست‌ها باشد.


نماینده سابق سازمان ملل در امور سوریه ابراز امیدواری کرد که سیاستمداران با کمک آمریکا و کشورهای بزرگ بتوانند راه‌حلی را برای موضوع فلسطین پیدا کنند.


«ابراهیمی» تأکید کرد: داعش، فرزند القاعده است و دلیل اصلی پیدایش آن، حمله آمریکا به عراق بوده است. آمریکا به خوبی می‌داند که در عراق شکست خورده است.


وی درباره مذاکرات هسته‌ای ایران تصریح کرد: اسرائیل به شدت تلاش خود را به کار گرفته است تا در مذاکرات هسته‌ای ایران مانع ایجاد کند.


«ابراهیمی» در ارتباط با نقش ایران در منطقه گفت: ایران حقیقتاً در عراق نفوذ دارد و وجود ایران در منطقه را نمی‌توان نادیده گرفت ولی ما می‌توانیم با کنترل ایران بر سوریه و عراق مخالفت کنیم.


وی ادامه داد: ایران تلاش‌ می‌کند که مهم‌ترین بازیگر منطقه‌ باشد و صرفاً به اینکه تنها دولتی مهم در منطقه باشد، اکتفا نمی‌کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب