ارتقای سیستم عامل اپل، کاربران ایرانی را به دردسر انداخت
به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی آنا، برخی بانکها اپلیکیشن خودشان را ارتقا داده و با این سیستم عامل همگامسازی کردهاند، با این حال مشکل عمده کاربران هنوز به جای خود باقی است.
کاربران ایرانی دستگاههای اپل که برای دریافت برنامه از سیبچه کمک میگرفتند، از این پس باید از طریق برنامه جدید ویترین سیبچه اقدام به دریافت و خرید برنامههای مورد نیاز خود کنند.
شرکت دادهپردازان همراه ایرانیان، مالک بازارچه سیبچه در اطلاعیهای به کاربران خود اعلام کرده که برای استفاده از خدمات دریافت اپلیکیشنهای iOS از اپ استور اپل، از این پس باید از اپلیکیشن ویترین سیبچه استفاده کنند.
در متنی که مرتبط با این خبر در وبلاگ سیبچه منتشر شده آمده است: «با توجه به سیاستهای شرکت اپل، برای ما مشخص بود که استفاده از بازارچه سیبچه به شکل فعلی در دراز مدت امکانپذیر نخواهد بود، لذا پروژه ویترین سیبچه از یک سال قبل در این مجموعه آغاز شده و از ابتدای سال به عنوان محصولی جدید معرفی و اجرا شد.»
اکنون با ارائه نسخه iOS 9 محدودیتهای فنی به حداکثر رسیده و ادامه کار برای بازارچه، کاربران و همچنین توسعهدهندگان با مشکلات عدیدهای روبهرو شده است.
این شرکت محدودیتهای فنی و اجرایی ایجادشده در iOS 9 را دلیل تغییر روش خود اعلام کرده است. با استفاده از اپلیکیشن ویترین سیبچه که از اپ استور قابل دریافت است، کاربران میتوانند به جستجو و دریافت تمام اپهای موجود در اپاستور و خرید آنها بهصورت ریالی و کاملا قانونی اقدام کنند.
در همین حال اپلیکیشن بازارچه سیبچه همچنان محلی برای عرضه اپلیکیشنهای فارسی توسعهدهندگان ایرانی باقی خواهد ماند.
برخی کارشناسان دلیل این اختلال را تمایل اپل برای حضور رسمی در ایران میدانند که با حذف نرم افزارهای واسطه، از طریق نمایندگیهای مستقیم در ایران حضور داشته باشد و خدمات پولی خود را از طریق کانالهای بانکی به ایرانیان عرضه کنند.
مجتبی خسروتاج قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به پرسشی درباره صدور مجوز برای نمایندگیهای اپل در کشور گفته است: تاکنون هیچ مجوزی برای نمایندگی اپل در ایران صادر نشده است.
با این تفاسیر کاربران اپل فعلا میتوانند از طریق سایتهای رسمی بانکها و «ویترین سیبچه» به رفع نیازهای خود بپردازند تا زمانی که اپل نمایندگی رسمی خود در ایران را معرفی کند.
انتهای پیام/