دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 مرداد 1399 - 14:14
شیوع کرونا در جهان؛

بیش از ۱۷ میلیون نفر در جهان به کرونا مبتلا شدند/ موج دوم کرونا در فرانسه

روند شیوع کرونا در جهان ادامه دارد و تاکنون بیش از ۱۷ میلیون نفر به این ویروس مبتلا شده‌اند.
کد خبر : 505015
coronavirus-chicago-2-rt-rc-200408_hpMain_16x9_1600.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، طبق آمارهای رسمی منتشرشده در وب‌سایت «ورلدومیترز» (worldometers)، تاکنون 17 میلیون و 207 هزار و 441 نفر به کروناویروس مبتلا شد‌ه‌اند و 670 هزار و 611 نفر جان خود را از دست داده‌اند. همچنین ۱۰ میلیون و 721 هزار و 841 نفر بهبود یافته‌اند. آمریکا همچنان در صدر کشورهای جهان با بیشترین آمار مبتلایان و قربانیان این ویروس قرار دارد.



برزیل با ثبت ۲ میلیون و 555 هزار و 518 مبتلا به کرونا در جایگاه دوم، هند با یک میلیون و 587 هزار و 982 نفر در رتبه سوم، روسیه با 834 هزار و 499 نفر در جایگاه چهارم و آفریقای جنوبی با 471 هزار و 123 نفر در جایگاه پنجم کشورهای دارای بیشترین میزان ابتلا به این ویروس در جهان قرار دارند. 



۱۰ کشور نخست جهان بر مبنای تعداد افراد مبتلا به کرونا


«تدروس آدهانوم»، دبیرکل سازمان جهانی بهداشت با بیان دو برابر شدن موارد جهانی ابتلا به کرونا در ۶ هفته گذشته، اعلام کرد امروز جلسه کمیته اضطراری این سازمان برای ارزیابی مجدد همه‌گیری کووید-۱۹ برگزار می‌شود. 




​​​​ بیشتر بخوانید:


اتباع کویت به‌دلیل شیوع کرونا از سفر به ایران منع شدند




اجباری شدن زدن ماسک در مجلس نمایندگان آمریکا


رکود عمیق اقتصادی در نتیجه همه‌گیری کرونا به بیکاری میلیون‌ها آمریکایی منجر شده است. در این راستا پایگاه خبری بلومبرگ گزارش کرد ناامنی غذایی در میان خانوارهای آمریکایی در هفته گذشته به بالاترین رقم رسید و تقریباً ۳۰ میلیون نفر در این کشور اعلام کردند در هفت روز منتهی به ۲۱ ژوئیه (۳۱ تیر سال جاری) غذای کافی برای خوردن نداشتند. 


پس از ابتلای «لویی گومرت»، نماینده جمهوری‌خواه آمریکا که از ماسک زدن خودداری می‌کرد، نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان گفت تمام اعضا و کارکنان مجلس باید از ماسک استفاده کنند. 


نانسی پلوسی


نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا


تاکنون 153 هزار و 846 نفر در آمریکا براثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند و این در حالی است که بیش از 4 میلیون و 560 هزار نفر به کرونا مبتلا شده‌اند. 


روند شیوع کرونا در فرانسه


فرانسه در 24 ساعت گذشته یک‌هزار و 392 مورد جدید ابتلا را شناسایی کرد تا علاوه بر ثبت بیشترین موارد ابتلا در یک ماه اخیر، نگرانی‌ها درباره موج دوم شیوع کرونا افزایش یابد.


تاکنون 185 هزار و 196 نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده‌اند. 


ابتلای 24 مورد جدید ابتلا به کرونا در ترکیه


فخرالدین کوچا، وزیر بهداشت ترکیه گفت: در 24 ساعت گذشته 14 نفر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان باختند و 942 مبتلای جدید نیز شناسایی شده است.


فخرالدین کوچا


فخرالدین کوچا، وزیر بهداشت ترکیه


به این ترتیب آمار مرگ‌ومیر ناشی از شیوع کرونا به 5 هزار و 659 و آمار مبتلایان نیز به 228 هزار و 924 نفر افزایش یافته است.


موج دوم شیوع کرونا در آسیا


تعداد مبتلایان در هند با افزایش بی‌سابقه ۵۲ هزار و 123 نفری به 1 میلیون و 587 هزار و 982 نفر و شمار فوتی‌ها با افزایش ۷۷۵ نفری به بیش از ۳۵ هزار نفر رسید.


چین ۱۰۵ مورد جدید ابتلا را ثبت کرد که ۹۶ مورد آن مربوط به «سین کیانگ» بوده است. پکن اعلام کرد آزمایش‌های گسترده کرونا را در این منطقه انجام داده است. این بیشترین آمار ثبت شده در این کشور از ماه آوریل است.



یک هفته پس از آغاز مجدد صنعت گردشگری در ژاپن، شمار مبتلایان در این کشور برای نخستین بار از یک‌هزار نفر فراتر رفته است.



پزشک ارشد بیماری‌های واگیردار چین می‌گوید ویروس جدید کرونا در شرایط اقلیمی سرد و مرطوب قابلیت انتقال بیشتری دارد.


کره‌شمالی از بیش از یک‌هزار نفر آزمایش کرونا گرفته و جواب همه آن‌ها منفی بوده است. 


انتهای پیام/4033/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته