دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 مرداد 1399 - 00:05
دلایل قهرمانی‌های متعدد پرسپولیس و ناکامی‌های استقلال از زبان کارشناسان؛

گروسی: سنگ‌اندازی در مسیر موفقیت استقلال به این تیم لطمه زده است/ ثبات باعث قهرمانی‌های متوالی پرسپولیس شد

پیشکسوت تیم استقلال گفت: در راه موفقیت استقلال سنگ اندازی شد و اجازه ندادند این تیم به قهرمانی دست یابد.
کد خبر : 504912
mohsen-garousi-112511.jpg

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، استقلال در فصول اخیر در کسب عنوان قهرمانی لیگ برتر ناکام بوده اما در نقطه مقابل پرسپولیس توانسته پوکر قهرمانی کند و چهار مرتبه متوالی فاتح لیگ شود. این موضوع باعث ناراحتی هواداران آبی‌پوش شده است. به همین منظور گروه ورزشی خبرگزاری آنا در نظر دارد نظر کارشناسان خبره را در خصوص موفقیت‌های پرسپولیس و ناکامی‌های استقلال جویا شود.


محسن گروسی در خصوص ناکامی‌های استقلال در چند فصل اخیر به خبرنگار ورزشی آنا اظهار کرد: استقلال می‌توانست در این فصل قهرمان لیگ برتر شود اما اختلافاتی که از گذشته میان مدیر عاملان سابق و کنونی وجود داشت، باعث شد تا این تیم از بیرون خراب شود و نتواند در مسیر قهرمانی قرار گیرد. استقلال در خارج از زمین شانتاژ شد و این تیم را تضعیف کردند. در اواخر کار که شمشیر را از رو بسته بودند و به رغم اینکه مدیریتی ضعیفی روی عملکرد این تیم وجود داشت ولی یقین دارم این تیم به خاطر اینکه ریشه‌دار است، می‌تواند در آینده نتیجه بگیرد.


وی افزود: استقلال تیمی است که نیاز چندانی به حمایت ندارد. اگر این تیم را اذیت نکنند و در مسیر موفقیتش سنگ‌اندازی نشود، مطمئن باشید می‌تواند در ایران به عنوان قهرمانی لیگ برتر فوتبال دست پیدا کند ولی اجازه موفقیت را از این تیم می‌گیرند و با ایجاد مشکلات متعدد و وارد کردن حواشی به درون تیم نمی‌گذارند تا آبی‌پوشان برای رسیدن به قهرمانی موفق عمل کنند.


پیشکسوت تیم استقلال خاطرنشان کرد: آندره‌آ استراماچونی روزهای بسیار خوبی را با استقلال تجربه می‌کرد. پیروزی‌های متوالی باعث شد تا این تیم به صدر جدول صعود کند و کسانی که نگران قهرمان شدن استقلال بودند کاری کردند که سرمربی ایتالیایی حقوقش را دریافت نکند. او که در فوتبال حرفه‌ای دنیا کار کرده بود، نمی‌توانست بپذیرد حقوقش به موقع پرداخت نشود. برای همین هم تصمیم به جدایی از تیم گرفت. تلاش‌ها برای بازگرداندن او هم حقیقی نبود.


وی افزود: فرهاد مجیدی سرمربی آینده‌داری است ولی بازیکنان تیم برای آنکه با افکار او خو بگیرند نیاز به زمان داشتند، به همین دلیل استقلال امتیازات زیادی را از دست داد. اگر اجازه دهند مجیدی بدون دردسر کارش را انجام دهد، به دلیل پشتوانه خوبی که در تیمش وجود دارد، می‌تواند فصل آینده بار دیگر استقلال را در مسیر قهرمانی قرار دهد.


گروسی در مورد قهرمانی‌های پرسپولیس نیز اظهار کرد: سرخ‌پوشان ثبات تیمی داشتند. بازیکنان زیادی که استخوان‌بندی تیم را تشکیل می‌دادند، حفظ شدند و نقاط ضعف تیم با جذب بازیکنان مورد نظر تقویت شد. ضمن اینکه از لحاظ مربیگری هم این ثبات دیده شد. در مجموع عواملی که به آن‌ها اشاره کردم باعث شد تا پرسپولیس بتواند به چهارمین قهرمانی متوالی‌اش دست یابد.


وی در خصوص اینکه پرسپولیس یا نماینده دیگری از ایران شانس قهرمانی در آسیا را خواهد داشت، عنوان کرد: تیم‌های ایرانی در سالیان اخیر بارها تا مراحل پایانی پیش رفته‌اند ولی در آخرین بازی‌ها دچار نوسان شده و امتیاز از دست دادند و بازی‌ها را به رقبا واگذار کردند. نایب قهرمانی تیم‌های سپاهان، ذوب‌آهن و پرسپولیس به همراه صعود استقلال به جمع چهار تیم پایانی نشان می‌دهد که نمایندگان کشورمان فاصله چندانی با قهرمانی نداشتند ولی نداشتن تمرکز کافی در آخرین دیدارها باعث شد تا جام قهرمانی نصیب تیم‌های دیگر شود. اگر بتوانیم تمرکز لازم را در آخرین بازی‌ها داشته باشیم، قهرمانی تیمی از ایران در آسیا غیرممکن نیست.


انتهای پیام/4048/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته