دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 مرداد 1399 - 09:18
حسینی‌کیا در گفتگو با آنا:

ورود شرکت‌های استارت‌آپی به بورس برای تحقق شعار سال ضروری است

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس معتقد است می‌توان برای ورود شرکت‌های استارت‌آپی به بورس منابع مالی مورد نیاز آنها را تأمین کرد که این موضوع سبب اشتغال‌زایی بیشتر می‌شود.
کد خبر : 504834
57356189.jpg

سید جواد حسینی کیا در گفتگو با خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری آنا، با اشاره به ضرورت ورود شرکت‌های استارت‌آپی به بورس، اظهار کرد: اکنون نقدینگی در کشور به سیل عظیمی تبدیل شده است که با ورود به بازارهای مختلف مانند ارز، سکه، خودرو و مسکن موجب بهم خوردن تعادل عرضه و تقاضا در این بازارها و گرانی بیشتر شده است،  این درحالی است که باید از این نقدینگی به عنوان فرصتی طلایی برای رشد تولید و بهبود وضعیت شرکت‌های استارت‌آپی و دانش‌بنیان استفاده کرد.


نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: از آنجایی که شرکت‌های استارت‌آپی ظرفیت بالایی در اشتغال‌زایی دارند و توانستند در دوران شیوع کرونا، عصای دست مردم باشند و بسیاری از نیازهای ‌ را تأمین کنند، بهتر است دولت با تأمین مالی زمینه ورود آن‌ها به بورس را فراهم کند.


حسینی‌کیا با بیان اینکه باید زمینه ورود شرکت‌های استارت‌آپی به بورس تسهیل شود و بورس بخشی از نقصان‌های این شرکت‌ها را نیز نادیده بگیرد، افزود: سازمان بورس و اوراق بهادار و دولت باید از ورود شرکت‌های استارت‌آپی به بورس استقبال کند، زیرا می‌توان با استفاده از این ظرفیت، نقدینگی را جذب و برای اشتغال به کار گرفت که این حرکت در مسیر منویات رهبر معظم انقلاب را آسان می‌کند.


این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: اکنون که کشور با محدودیت ارزی و فروش نفت و به تبع آن کمبود درآمد روبه‌رو است باید از ظرفیت شرکت‌های استارت‌آپی برای درآمدزایی، ایجاد اشتغال و... استفاده کرد و تحقق این امر در گروی تامین تسهیلات و منابع مالی این شرکت‌ها است، درواقع می‌توان با زمینه‌سازی برای ورود استارت‌آپ‌ها به بورس، منابع مورد نظر آن‌ها را نیز تامین کرد.


انتهای پیام/4151/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته