دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 مرداد 1399 - 15:09

اتفاقات عجیب در انتخابات هیئت بسکتبال استان یزد

انتخابات هیئت بسکتبال استان یزد با اتفاقاتی همراه بود و حتی تخلف صورت گرفت.
کد خبر : 504810
کپا آریزابالاگا 1.jpg

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری آنا، محمودرضا شیخیان؛ انتخابات هیئت بسکتبال استان یزد در شرایطی برگزار شد که اتفاقات خوبی برای این هیئت رخ نداد. احمد عسگری‌نیا که رئیس هیئت بسکتبال یزد بودند 9 ماه پیش استعفای خود را به اداره ورزش استان ارسال کردند که پس از ارائه آن به فدراسیون بسکتبال، با این استعفا مخالفت شد.


بعد از این اتفاق میثم علیپور که نماینده فدراسیون بسکتبال بود برای بازدید از اقدامات انجام شده به یزد آمد و در بررسی‌هایی که داشت، متوجه شد کارهای مثبتی صورت گرفته است. به‌عنوان مثال پیش از حضور عسگری‌نیا تنها یک شهرستان در استان یزد فعال بود اما تبدیل به 10 شهرستان شده بود، تعداد بانوان از 30 بازیکن به نزدیکی هزار بازیکن رسیده بود، ضمن اینکه در سال 98 به‌عنوان سوم کشور دست یافته بودند و از لحاظ آموزشی بیش از 17 کلاس مربیگری و داوری و کلینیک برگزار شده بود.


پس از اینکه از اقدامات عسگری‌نیا استقبال شد و با فشار خانواده بسکتبال استان، او تصمیم گرفت برای چهار سال دوم نیز کاندید شود به دلیل اینکه در برخی موارد با فدراسیون هم‌سو و همراه نبود و از رامین طباطبایی برای حضور در چهار ساله دوم ریاست فدراسیون حمایتی نداشت، رئیس فدراسیون بسکتبال لیست اعضای مجمع را که از سوی نماینده‌اش دریافت کرده بود، بدون بررسی کمیته مسابقات، داوران و مربیان تأیید کردند چرا که با فرد دیگری به توافق رسیده بودند.


جالب اینکه حکم عسگری‌نیا تا 28 تیر بود اما از 16 تیر تخلف صورت گرفت و برای هیئت بسکتبال استان یزد، سرپرست تعیین شد. ضمن اینکه از مربی بانوان و داوری که در ۵ سال گذشته سابقه‌ای در مربیگری و داوری نداشتند در انتخابات به‌عنوان اعضای مجمع استفاده شد. این موضوع در نهایت به انتخاب علی افشارپور ختم شد.


بنده دبیر سابق هیئت بسکتبال استان یزد بودم و وقتی صحبت‌هایی داشتم که مطابق خواسته‌های فدراسیون نبود با من تماس گرفته شد که بهتر است در بسیاری موارد سکوت کنم. متأسفانه راهی که برای پیشرفت بسکتبال ایران در نظر گرفته شده درست نیست و باعث نابودی ورزش بسکتبال می‌شود چرا که از بسیاری از پیشکسوتان و افراد دارای تجربه استفاده نمی‌شود.


انتهای پیام/4048/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته