دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 آبان 1394 - 12:00
رئیس قوه قضاییه:

برگزاری همایش طب و قضا و بررسی موضوعات فقهی و حقوقی، فکری مغتنم است

رئیس قوه قضاییه در مراسم آغاز به کار پنجمین همایش سراسری طب و قضا گفت: برگزاری همایش‌های طب و قضا و بررسی موضوعات فقهی و حقوقی فکری مغتنم است و آثار مطلوبی در پی دارد و باید هر چه بیشتر مورد حمایت قرار گیرد.
کد خبر : 50480

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا به نقل از روابط عمومی سازمان پزشکی قانونی کشور، آیت الله صادق آملی لاریجانی ضمن تشکر از کارکنان سازمان پزشکی قانونی کشور اظهار کرد: در چند سال گذشته با وجود تمام کمبودها کارکنان پزشکی قانونی توانسته‌اند در حد مطلوبی در این سازمان تحول ایجاد کنند.


وی با اشاره به وظایف سازمان پزشکی قانونی کشور در حوزه‌های عملی و پژوهشی بیان کرد: پزشکی قانونی بر اساس قانون تشکیل این سازمان در حوزه‌های آموزشی و پژوهشی وظایف مهمی به عهده دارد که برای اهداف دانشگاه‌ها و سازمان‌ها بسیار مهم است. علاوه بر این در اجرای قانون‌های مختلف، گاه نیاز به مباحث علمی و پزشکی دارد.


وی با اشاره به اهمیت موضوعات مطرح شده در همایش طب و قضا و کمیته‌های تخصصی آن تصریح کرد: ارتباط متقابل بین حوزه، دانشگاه، قضات و پزشکان فواید قابل توجهی در حل مسائل مختلف از جمله مسائل جدید فقهی، علمی و حقوقی دارد و آثار آن برای اساتید دانشگاه‌ها و قضات مفید و پرثمر است.


وی این همایش را یکی از موارد تشویق حوزه‌ها به انجام کارهای علمی جدید و تطبیقات جدید در حوزه دانست که باید مورد حمایت قرار گیرد.


آیت الله آملی لاریجانی با اشاره به نتایج کارگروه‌های تخصصی همایش طب و قضا یادآور شد: اعضای شرکت کننده در این کارگروه‌ها افرادی صاحب نظر از حوزه‌های قضایی پزشکی فقه و دانشگاه‌ها بودند که مسائل و چالش‌های گوناگون را مورد بررسی قرار دادند و قطعا نتایج آن در رفع بسیاری از ابهامات موجود موثر است.


پنجمین همایش سراسری طب و قضا از 27 تا 29 آبان ماه 1394 در خزرآباد ساری برگزار می‌شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته