دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 مرداد 1399 - 11:46
دلایل قهرمانی‌های متعدد پرسپولیس و ناکامی‌های استقلال از زبان کارشناسان؛

رأفت: پرسپولیس از مدعیان فتح لیگ قهرمانان آسیا خواهد بود/ تغییرات زیاد مانع موفقیت استقلال شده است

پیشکسوت تیم پرسپولیس گفت: تیم یحیی گل‌محمدی نیازی به بازیکن جدید ندارد و می‌تواند یکی از مدعیان فتح لیگ قهرمانان آسیا شود.
کد خبر : 504777
AG8I0165.jpg

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، تداوم قهرمانی‌های پرسپولیس در چند فصل اخیر و ناکامی‌های استقلال باعث ناراحتی هواداران آبی‌پوش شده است. به همین منظور گروه ورزشی خبرگزاری آنا در نظر دارد نظر کارشناسان خبره را در خصوص موفقیت‌های پرسپولیس و ناکامی‌های استقلال جویا شود.


پایان رأفت در خصوص قهرمانی‌های متوالی پرسپولیس در فوتبال ایران به خبرنگار ورزشی آنا اظهار کرد: علت موفقیت سرخ‌پوشان در فوتبال آماتور ایران، تفکرات حرفه‌ای برانکو ایوانکوویچ بود. او بازیکنانی را جذب کرد که مطابق برنامه‌اش پیش بروند و هم‌زمان توانست قدرت جوانی تیم را به همراه تجربیات بازیکنان مجرب به بهترین شکل استفاده کند. برنامه‌های این مربی کروات مشخص بود و با توجه به اینکه اتاق فکر داشت و قبلاً در ایران کار کرده بود، توانست اصول لازم را اجرایی کند.


وی افزود: برانکو حاشیه‌ای نداشت و برنامه‌هایش را به خوبی در پرسپولیس به بازیکنان دیکته کرد. او در ابتدای کارش موفقیت چندانی به دست نیاورد و اما در ادامه توانست پرسپولیس را از انتهای جدول به مقام نایب قهرمانی برساند. بعد از آن هم قهرمانی‌های متوالی نصیب سرخ‌پوشان شد. برانکو بازیکنان را همدل و هم‌فکر کرد و هواداران از تماشای مسابقات لذت می‌بردند. رفته رفته که جلو آمدیم، تیمی که پایه آن را برانکو ساخت، به کالدرون رسید و در آن زمان هم نتایج مقبولی به دست آمد و بعد از آن یحیی گل‌محمدی با عملکرد بسیار خوب خود باعث شد پرسپولیس چهار هفته پیش از پایان لیگ به قهرمانی دست یابد. اگرچه از هفته‌ها جلوتر مشخص بود که قهرمانی نصیب تیم خواهد شد.


پیشکسوت تیم پرسپولیس در خصوص اینکه چرا استقلال در سال‌های اخیر نتوانسته عملکرد درخشانی داشته باشد، تصریح کرد: تغییرات زیاد در مدیریت، کادر فنی و بازیکنان آبی‌پوشان باعث شد تا این تیم با مشکلات زیادی مواجه شود. پرسپولیس تغییری نداشت و ضعف‌هایش را با اضافه کردن برخی بازیکنان پوشاند. استقلال در هر فصل بالغ بر 70 درصد تغییرات داشت و بازیکنان فرصت چندانی برای درک متقابل از یکدیگر نداشتند.


وی ادامه داد: با آمدن آندره‌آ استراماچونی استقلال پس از 6 هفته به خواسته‌های این سرمربی ایتالیایی نزدیک شد و توانست هفت پیروزی متوالی کسب کند و صدرنشین شود اما ایراداتی که در مدیریت وجود داشت باعث شد تا استراماچونی از استقلال جدا شود و دوباره این تیم با سیر نزولی روبه‌رو شد. البته آقای مجیدی زحمات خود را کشید ولی مشکلاتی که در مدیریت استقلال وجود داشت و مصدومیت‌های فراوان اجازه نداد تا آبی‌پوشان شانسی برای قهرمانی داشته باشند.


رأفت درباره اینکه پرسپولیس می‌تواند شانسی برای قهرمانی در آسیا با یحیی گل‌محمدی داشته باشد، تأکید کرد: به نظرم تیم فعلی پرسپولیس متحد و یک‌دست است. همین بازیکنان اگر بهتر پرورش پیدا کنند قابلیت موفقیت در لیگ قهرمانان آسیا را خواهند داشت. افزودن بازیکنان جدید با توجه به اینکه زمان کمی تا شروع مسابقات در قطر باقی مانده به تیم لطمه می‌زند. بازیکنان فعلی شناخت کاملی از تفکرات یحیی گل‌محمدی دارند و اگر حمایت مالی لازم از تیم شود، پرسپولیس یکی از مدعیان فتح لیگ قهرمانان آسیا خواهد بود.


انتهای پیام/4048/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته