دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 مرداد 1399 - 12:33
آنا بررسی می‌کند؛

دریافت سیگنال‌های هشداردهنده از نحوه برگزاری آزمون دکتری/ بازی با جان داوطلبان

دریافت سیگنال‌های هشداردهنده از نحوه برگزاری آزمون دکتری در غیاب رعایت پروتکل‌های بهداشتی، نگرانی‌ها را در میان داوطلبان و خانواده‌هایشان برای حضور در آزمون‌ها دوچندان کرده است.
کد خبر : 504768
WhatsApp Image 2020-07-28 at 4.11.31 PM.jpeg

به گزارش خبرنگار حوزه آموزشی و پژوهشی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، فردا 9 مردادماه آزمون دوره دکتری در 143 حوزه امتحانی سراسر کشور برگزار می‌شود. برای برگزاری این آزمون وزارت بهداشت و سازمان سنجش پروتکل‌های در نظر گرفته‌اند که در اطلاعیه‌های مختلف آنها را اعلام می‌کنند. 


همچنین قرار است برای داوطلبان کرونایی یا افراد مشکوک در مکان‌های جداگانه آزمون برگزار شود؛ اما در این میان انتقال ویروس کرونا از طریق افراد بدون علامت نیز بسیار نگرانی‌آفرین شده است. 


اکنون زمان دریافت کارت ورود به جلسه داوطلبان است و داوطلبان برای رفع نقص‌ در کارت‌ها می‌توانند به باجه رفع نقص سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه کنند، از باجه‌های رفع نقص خبر می‌رسد که این پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی رعایت نمی‌شود. 


رفع نقص


از طرفی تعدادی از داوطلبان که کارت ورود به جلسه خود را دریافت کرده‌اند که حوزه‌های امتحانی اعلام شده، در زیرزمین است. برخی از این داوطلبان نگرانی خود را در این زمینه به خبرگزاری آنا اعلام کرده‌اند. 


غفاری


علیرضا وهاب‌زاده، مشاور رسانه‌ای وزارت بهداشت در استوری اینستاگرام خود عکس یک حوزه امتحانی را منتشر کرده که پنجره‌ای در آن دیده نمی‌شود، وی به این وضعیت هشدار داد.


وهاب زاده


در توئیتر هم داوطلبان مدام خواستار تعویق کنکور شده است و با برآورد تعداد داوطلبان در هر حوزه امتحانی ابراز نگرانی کرده‌اند.


نیما در توئیتر خود نوشته است: «به طور میانگین در هر حوزه برگزاری آزمون دکتری ۱۲۰۰ نفر حاضر می‌شوند! با این تعداد کدام پروتکل بهداشتی؟! جواب خانواده‌های فاجعه فردا را چه کسی می‌دهد؟!»


نیما


از طرفی هم آنقدر نگرانی از بیماری در میان داوطلبان جدی است که برخی تصمیم گرفته‌اند در آزمون حضور نیابند.


درسا در توئیتر خود آورده است: «من به‌شخصه كنكور دكتری فردا آزمون دارم واقعاً ترس دارم برم سر جلسه. احتمال قوی با وجود اين كه پول هم دادم بي‌خيال رفتن به #كنكور بشم.»


کاربر دیگری در توئیتر به نام آفتاب نوشته: «الان وضعیت طوری که روزی بالای ۲۰۰ کشته می‌دن. مشکل آزمون دکتری این که تو هر استانی چند حوزه آزمون بیشتر نیست و افراد از شهرهای مختلف باید بیان مرکز استان امتحان بدن!»


صبا کاربری دیگر امیدوار است که آزمون‌های کارشناسی ارشد و سراسری برگزار نشود و در صفحه توئیتر خود بیان کرده است: «من امیدوارم حداقل برای ارشد و سراسری رو دکتر نمکی کاری بکنه. چند تا آزمون پشت هم فاجعه می‌شه. ۸ و ۹ شهریورم‌ تاسوعا عاشوراست. واقعا افتضاح می‌شه. ولی آقای وهاب زاده امیدوا‌ر بودن برای ارشد و سراسری. کاش واقعا دکتری هم فردا لغو بشه و معجزه بشه دقیقه ۹۰.»


با این شرایط که رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کنکور دکتری بعید به‌نظر می‌رسد، انتظار می‌رود که مسئولان راهکاری اساسی اندیشیده و از روش‌های جایگزین برای انتخاب داوطلبان برای تحصیل در مقطع دکتری از طریق ارزشیابی سوابق تحصیلی اقدام کنند. 


انتهای پیام/4040/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
نظرات بینندگان ۰ نظر
باقری
Germany
چهارشنبه ۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۶
۰
امتحان جامع چی میشه؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۴
۰
سلاطین کنکور که قراره به زودی پرده برداری بشوند صندلی های رشته های پر درآمد را میلیاردی فروخته اند و با فشاری که به دولت وارد میکنند همه کنکورها برگزار خواهند شد. حالا مهم نیست دو سه میلیون با کرونا بمیرند. جیب بعضی ها خالی نشه مهمه
هلدینگ شایسته