دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 مرداد 1399 - 17:36

قهرمانی زیر سایه دوپینگ/ دو ووشوکار کشورمان دوپینگی از آب درآمدند

فدراسیون جهانی اسامی دو ورزشکار دوپینگی کشورمان را اعلام کرد.
کد خبر : 504646
48283137.jpg

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، فدراسیون جهانی ووشو اسامی ورزشکارانی که در جام جهانی 2018 چین تست دوپینگشان مثبت شده بود را اعلام کرد. در این میان نام دو ملی پوش ووشوکار کشورمان حمیدرضا قلی پور و سید معین تقوی در این لیست بود.


 تقوی در وزن 85-کیلوگرم، مدال طلا گرفت و قلی‌پور در وزن 90- کیلوگرم مدال نقره کسب کرده بود. بهمن ماه سال 97 به یکباره میلادی قلی پور تصمیم به خداحافظی از دنیای قهرمانی کرد و مدعی شد فصل جدیدی در زندگی اش آغاز شده و تصمیم به خداحافظی از دنیای قهرمانی از ووشو و کار در MMA گرفته است. قلی پور در شرایطی از ووشو خداحافظی کرد که روزهای اوجش را در این رشته ورزشی سپری می کرد.


امروز که انتخابات کمیسیون ورزشکاران برگزار شد؛ این موضوع رسانه ای شد. البته گویا مسئولان ورزش در جریان این موضوع بودند. طبق قانون ورزشکارانی که تست دوپینگ آنها مثبت اعلام شده باشد؛ نمی توانند در کمیسیون ورزشکاران حضور داشته باشند و به همین منظور قلی پور در انتخابات کمیسیون ورزشکاران حضور نداشت.


البته علاوه بر قلی پور، تقوی هم دیگر ورزشکار دوپینگی کشورمان بود که نام او هم در این لیست دیده شد.


تیم ملی ایران در این مسابقات با کسب 7 مدال طلا و یک مدال نقره قهرمان شده بود. تیم چین با 6 مدال طلا عنوان نایب قهرمانی را به دست آورده بود. حسین اوجاقی سرمربی تیم ملی ووشو کشورمان هدایت این تیم را برعهده داشت؛ وی اکنون نایب رئیس فدراسیون ووشو است و بارها از قهرمانی ووشوکاران ایران در چین صحبت می کرد.



انتهای پیام/4057/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته