دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 مرداد 1399 - 15:14
معاون وزارت بهداشت تشریح کرد؛

جزئیات تازه از افزایش حقوق نیروهای شرکتی دانشگاه‌های علوم پزشکی

معاون وزارت بهداشت بخشنامه افزایش حقوق نیروهای شرکتی، مکلف نمودن شرکت پیمانکاری تامین نیروی انسانی به رعایت طرح طبقه بندی مشاغل قانون کار و استفاده این نیروها از خدمات رفاهی مشابه سایر کارکنان را به دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، ابلاغ کرد.
کد خبر : 504620
156755262.jpg

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا سیدکامل تقوی‌نژاد،معاون وزارت بهداشت از افزایش حقوق نیروهای شرکتی وزارت بهداشت خبر داد و گفت: در راستای برقراری عدالت در نظام پرداخت همکاران عزیز شرکتی در دانشگاه های علوم پزشکی کشور و موسسه های وابسته وزارت بهداشت، بخشنامه جدیدی ابلاغ شد.


وی با تاکید بر اینکه یکی از مسائل مهم و مورد تاکید ما در این مدت "کاهش میزان تفاوت دریافتی همکاران حوزه سلامت در کشور" بوده است که در این زمینه تاکنون گام‌های مهمی برداشته شده است، اظهار کرد: در این راستا، نشست‌های بسیاری با معاونت‌های مختلف وزارت بهداشت جهت تدوین بخشنامه افزایش حقوق نیروهای شرکتی برگزار و بعد از آن نیز نامه‌ای به دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور ارسال نمودیم و از آنها خواسته شد، پیشنهادها و راهکارهای مورد نظر خود را برای بهبود وضعیت حقوق و دریافتی همکاران شرکتی ارسال نمایند.
تقوی نژاد عنوان کرد: در نهایت و پس از بحث و بررسی های صورت گرفته، مقرر شد حق الزحمه ماهیانه هر یک از مشاغل گروه پرستاری در سال 1399، در صورت اشتغال تمام وقت بر اساس قانون ارتقای بهره وری کارکنان بالینی نظام سلامت بدون احتساب اضافه کاری، برای کارشناسان پرستاری، هوشبری، اتاق عمل و فوریت های پزشکی حداقل مبلغ 41 میلیون ریال، برای کاردان اتاق عمل، هوشبری و فوریت های پزشکی 36 میلیون ریال و برای بهیاری مبلغ 34 میلیون ریال پرداخت شود.
معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی وزارت بهداشت تاکید کرد: دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی کشور موظف هستند حداقل تا 80 درصد پرداختی به مشاغل گروه پرستاری را برای سایر مشاغل نیز رعایت نموده و نسبت به پرداخت به آنها اقدام نمایند. این بدین معنی است که همه همکاران شرکتی که طرف قرارداد شرکت های خدمات تامین نیروی انسانی هستند، شامل این بخشنامه می‌شوند و استثنایی برای هیچ گروهی قائل نشده‌ایم.
تقوی نژاد تاکید کرد: پرداخت برقراری حق اشعه و فوق العاده سختی شرایط محیط کار  همکاران شرکتی در بیمارستان ها و بخش های روانی و سوختگی پس از معرفی پیمانکار به دانشگاه و دریافت تاییدیه درصد بلامانع است.


وی تاکید افزود: در این بخشنامه به‌صورت شفاف عنوان شد که پرداخت نوبت کاری و اضافه کاری برای همکاران شرکتی در دانشگاه های علوم پزشکی  بلامانع است و در صورت پرداخت کارانه مبتنی بر عملکرد، بخشنامه ابلاغی مقام عالی وزارت درباره جداسازی کارانه از اضافه کار باید رعایت شود.
معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی وزارت بهداشت ادامه داد: دانشگاه‌های علوم پزشکی مجاز هستند در صورت وجود اعتبار خدمات رفاهی مشابه سایر کارکنان را برای همکاران شرکتی لحاظ نمایند.


تقوی نژاد با اشاره به تعداد زیاد شرکت‌های تامین نیروی انسانی، تصریح نمود: به دانشگاه‌ها و موسسه‌های وابسته اجازه داده شد به منظور نظارت بهتر و رعایت عدالت در پرداخت‌ها و همچنین پرداخت به موقع مطالبات افراد به‌کار گرفته شده، بر اساس تبصره 2 ماده 55 آیین نامه مالی و معاملاتی دانشگاه‌ها، از شرکت کارآفرینان آوا سلامت، خرید خدمت نمایند.
وی مجددا با تاکید بر اینکه رعایت مبالغ مندرج در این بخش نامه برای سایر شرکت‌های تامین کننده نیروهای مورد اشاره، الزامی است و صراحت قانونی دارد، به موضوع همکاران تلاشگر حوزه بهداشت کشور نیز اشاره نمود و گفت: تمامی همکارانی که در این حوزه از طریق شرکت‌های تامین نیروی انسانی حقوق و مزایای خود را دریافت می‌کنند، شامل این مصوبه می‌شوند.


معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی وزارت بهداشت یکی دیگر از مسائل مورد تاکید خود را رعایت طرح طبقه بندی مشاغل قانون کار عنوان کرد و یادآور شد:  دانشگاه های علوم پزشکی کشور مکلف شدند در انعقاد قراردادهای بعدی موسسه با شرکت پیمانکاری تامین نیروی انسانی نسبت به رعایت طرح طبقه بندی مشاغل قانون کار اقدام نمایند.
تقوی نژاد با تاکید بر اینکه هرگونه به‌کارگیری نیروی انسانی جدید حتی در قالب شرکت های پیمانکار، صرفا با مجوز معاونت توسعه وزارت بهداشت امکان پذیر است و هیچ‌یک از دانشگاه حق ندارند به‌صورت مستقل در این زمینه اقدامی صورت دهند، اظهار کرد: از تاریخ ابلاغ این بخشنامه پرداخت حقوق و مزایای همکاران عزیز شرکتی، به‌عنوان پرداخت‌های اجتناب ناپذیر تلقی شده و باید در موعد مقرر انجام شود.


انتهای پیام/4148


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب