دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در گفت‌وگو با آنا

مجید صالح: غفلت کنیم صدر جدول را از دست می‌دهیم/ قطعا کرار را مقابل فولاد در اختیار نداریم

مربی استقلال گفت: معتقدم تمامی بازی‌ها سخت است و هیچ حریفی آسان نیست. فاصله کم امتیازات تیم‌ها در جدول باعث شده تا هیچ تیمی بی‌انگیزه نباشد.
کد خبر : 50460

مجید صالح در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری آنا، در خصوص دیدار روزجمعه آبی‌پوشان با فولاد در خوزستان اظهار داشت:«با توجه به پیروزی که در جام حذفی مقابل این تیم به دست آوردیم بسیاری از هواداران ما تصور می‌کنند که در این بازی هم به راحتی به پیروزی می‌رسیم. اما شرایط این بازی کاملا فرق می‌کند. فولاد در رقابت‌های لیگ نتایج خوبی نگرفته و به همین خاطر تمرکز اصلی این تیم روی این بازی‌هاست. البته آنها در جام حذفی هم بازی بسیار خوبی را مقابل ما انجام دادند.»


وی افزود:«نباید فراموش کنیم که ما فولاد را در ورزشگاه آزادی تهران بردیم اما این هفته در ورزشگاه غدیر اهواز باید به مصاف این تیم برویم. قطعا شرایط بازی کاملا فرق خواهد کرد و ما به مراتب بازی سخت‌تری خواهیم داشت.برای این بازی تفکر متفاوتی داریم چرا که به خوبی می‌دانیم فولادی‌ها در تعطیلات لیگ نزدیک بود دچار تغییراتی در کادرفنی شوند اما این عدم تغییر انگیزه اعضای این تیم را برای پیروزی بیشتر خواهد کرد. سعی خواهیم کرد با بهترین برنامه‌ریزی برابر این حریف پر انگیزه به میدان برویم.»


مربی استقلال درباره درخشش بازیکنان جوان این تیم در رقابت‌های این فصل یادآور شد:«ما از ابتدای فصل به گونه‌ای با جوانان خود کار کرده‌ایم که بتوانند در مقاطع مختلف به کمک تیم بیایند. «امیرحسن کریمی» در دیدار با استقلال اهواز ارزش‌هایش را نشان داد،«بهنام برزای» و «فرشید اسماعیلی» مقابل سپاهان عامل پیروزی‌مان بودند،«علیرضا رمضانی» هم مقابل فولاد عملکرد فوق‌العاده‌ای داشت. در هر صورت ما 33 جوان آماده داریم که بنا به توانایی های شان و بسته به نیاز تیم در طول فصل به ما اضافه می‌شوند. نباید فراموش کنیم که با احتساب رقابت‌های جام حذفی در طول فصل باید 35 بازی انجام دهیم و در این مدت بازیکن محروم و مصدوم خواهیم داشت. باید جوانان‌مان را به نحوی آماده کنیم که هر زمانی که به آنها نیاز شد، بتوانیم ترکیب اصلی تیم را بدون دغدغه بچینیم.»


وی خاطرنشان کرد:«در فوتبال تغییرات زیادی برای یک تیم در پایان هر فصل رخ می‌دهد. ما برای آنکه بخواهیم بهره‌برداری کاملی از بازیکنان جوان استقلال داشته باشیم باید به آنها به اندازه کافی میدان دهیم تا در آینده بتوانند جزو بازیکنان آینده‌دارمان باشند. بازی کردن یک بازیکن جوان در مقاطع حساس او را به این باور میرساند که می‌تواند در آینده جایگزین بازیکنان بزرگ تیم شود. بنابراین حداکثر تلاشش را می‌کند تا ستاره تیمش شود.برنامه بلند مدتی که برای این بازیکنان جوان داریم به گونه‌ای است که آنها بتوانند تا 10سال دیگر موفقیت استقلال را تضمین کنند؛البته اگر این بچه‌ها بتوانند سلامت اخلاقی و فیزیکی خودشان را حفظ کنند و خیلی زود مغرور نشوند. کافیست به این باور برسند موفقیت نقطه پایانی ندارد.»


صالح در مورد جدایی ریوالدو و احتمال رفتن همیشگی کرار از جمع ابی پوشان بیان داشت:«‌ باید برایش فکری اساسی کنیم. ما این دو بازیکن را آوردیم تا در میانه زمین خلاء بازیکن بازی‌ساز را حس نکنیم اما ریوالدو به خاطر مشکلاتش نتوانست با تیم ادامه دهد و کرار را هم که قطعا مقابل فولاد در اختیار نخواهیم داشت. البته الان زمان آن نیست که به فکر جذب جانشینان این دو بازیکن در میانه میدان باشیم. هدف گذاری ما این است که در نیم فصل با توجه به احتیاجات‌مان که یکی از آنها داشتن هافبک طراح است بازیکنانی را به ترکیب استقلال اضافه کنیم.»


وی در مورد ادامه رقابت‌های لیگ و درگیرشدن 4 تیم مدعی در لیگ قهرمانان آسیا و کمکی که این موضوع به استقلال خواهد کرد،‌ تصریح کرد:« در هفته‌های ابتدایی لیگ عنوان میشد که استقلال هوز به حریف سرسختی نخورده‌است اما پیروزی بر نفت و سپاهان باعث شد دیدگاه‌ها نسبت به استقلال تغییر کند. حالا تبدیل به یک مدعی جدی قهرمانی شده‌ایم. اینکه 4 تیم مدعی امسال نتوانسته‌اند آن‌طور که باید و شاید در لیگ بدرخشند نباید باعث شود ما فریب آنها را بخوریم و تصور کنیم تا پایان فصل شرایط به همین منوال دنبال می‌شود. اگر لحظه‌ای غفلت کنیم عملا خودمان صدرجدول را از دست داده‌ایم. معتقدم تمامی بازی‌ها سخت است و هیچ حریفی آسان نیست. فاصله کم امتیازات تیم‌ها در جدول باعث شده‌است تا هیچ تیمی بی‌انگیزه نباشد و حداکثر تلاشش را برای پیروزی انجام دهد چرا که با چند 3 امتیاز از یک تیم پایین جدولی تبدیل به تیمی صدرنشین خواهی شد.»















انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته