دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 آبان 1394 - 10:23

آغاز رسمی همکاری مستقیم نیروهای نظامی روسیه با فرانسه

رئیس‌جمهوری روسیه به ناوگان جنگی کشورش در مدیترانه دستور داد که به‌طور مستقیم با نیروهای فرانسه همکاری کنند.
کد خبر : 50452

به‌گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از شبکه خبری «روسیاالیوم»، «ولادیمیر پوتین» در پیامی به ناوگان جنگی کشورش در مدیترانه دستور داد که همکاری لازم را با ناو هواپیمابر فرانسوی «شارل دوگل» انجام دهند.


هم‌زمان با صدور این فرمان، برای نخستین‌بار بمب‌افکن‌های استراتژیک روسیه مواضع داعش را در سوریه بمباران کردند. این بمب‌افکن‌‌ها قادرند در مسافت‌های زیاد اهداف مهم (شهرها و بندرها) را بمبارن کنند.
از سوی دیگر «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه روز گذشته (سه‌شنبه) گفت: بامداد امروز بمب‌افکن‌های سنگین روسی مناطقی را در اطراف شهر «رقه» هدف قرار دادند. هواپیماهای روسی در حملات خود از موشک‌های کروز استفاده کردند.



کاخ کرملین نیز اعلام کرد که «اولاند» و «پوتین» با همکاری‌ تنگاتنگ سرویس‌های امنیتی فرانسه و روسیه درباره سوریه موافق‌اند.



به‌دنبال انتشار این خبرها، در پاریس نیز اعلام شد که «فرانسوا اولاند» رئیس‌جمهوری فرانسه برای هماهنگی بیشتر اقدامات ضدتروریستی با «ولادیمیر پوتین» گفت‌وگوی تلفنی داشته است.
قرار است 26 نوامبر (5 آذر) «فرانسوا اولاند» رئیس‌جمهوری فرانسه در مسکو با همتای روسی خود دیدار کند. دو روز پیش از آن «اولاند» در واشنگتن با «باراک اوباما» ملاقات خواهد کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته