دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان جنوبی:

عضویت دانشگاه آزاد اسلامی در اتحادیه دانشگاه‌های جهان اسلام دارای وجهه بین‌المللی است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان جنوبی با توجه به سابقه تحصیل دانشجویان افغانستانی در دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند در سال‌های گذشته، گفت: بستر پذیرش دانشجوی خارجی در این واحد دانشگاهی فراهم است و عضویت این دانشگاه در اتحادیه دانشگاه‌های جهان اسلام به این دانشگاه یک وجهه بین‌المللی داده است.
کد خبر : 50439

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر علیرضا حسنی در نشست بررسی زمینه‌های همکاری دانشگاهی با حضور خانم اودلیسه نورهیم سفیر نروژ، غلامحسین ابراهیمی رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در استان، جمعی از روسا، معاونان مدیران روابط عمومی و مسئولان امور بین‌الملل دانشگاه‌های خراسان جنوبی و استادان دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند برگزار شد، با خیر مقدم به سفیر نروز در ایران و تشکر از حضور وی در جمع دانشگاهیان استان به بیان تاریخچه مختصری از سابقه آموزشی عالی در استان و روند ایجاد رشد و بالندگی دانشگاه ازا اسلامی پرداخت.


وی گفت: خراسان جنوبی با اینکه از نظر طبیعی و اقتصادی از استان‌های محروم کشور به شمار می‌آید، از قطب‌های مهم دانشگاهی کشور است.


حسنی اظهار کرد: این واحد دانشگاه آزاد اسلامی که سی سال پیش و در یک آپارتمان کوچک سه اتاقه با حداقل امکانات اداری و آموزشی تاسیس شد، امروز به یکی از واحد‌های بسیار بزرگ و جامع کشور با امکانات و توانمندی‌های گسترده علمی فرهنگی و آموزشی تبدیل شده است.


وی با توجه به وجود پیوستگی‌ها و مشترکات فراوان فرهنگی و زبانی بین مردم خراسان جنوبی و استان‌های همجوار با کشور افغانستان و امکان جذب دانشجویان علاقه‌مند و مستعد این استان‌ها در خراسان جنوبی گفت: توافقات دانشگاهی ایران با سایر کشور‌ها می‌تواند زمینه مناسبی برای توسعه و تقویت روابط کشورمان باشد.


حسنی: این واحد دانشگاه آزاد اسلامی که سی سال پیش و در یک آپارتمان کوچک سه اتاقه با حداقل امکانات اداری و آموزشی تاسیس شد، امروز به یکی از واحد‌های بسیار بزرگ و جامع کشور با امکانات و توانمندی‌های گسترده علمی فرهنگی و آموزشی تبدیل شده است

در این جلسه دکتر نویدی‌نیا مدیر امور بین‌الملل دانشگاه بیرجند، مهندس محمدزاده نماینده دانشگاه پیام نور استان، مهندس شهابادی نماینده دانشگاه جامع علمی کاربردی بیرجند و نارمنجی نماینده دانشگاه فرهنگیان به بیان ظرفیت‌ها و امکانات دانشگاه‌های استان پرداختند.


همچنین دکتر حسین حکیم‌پور مدیر امور جذب دانشجویان خارجی دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند دکتر حاجیانی مدیر گروه عمران، دکتر قاسم‌پور به نمایندگی از استادان دانشگاه آزاداسلامی بیرجند به بیان دیدگاه‌ها و پیشنهادات خود پرداختند.


سفیر نروز: دانشجویان ایرانی در شمار بهترین دانشجویان هستند


در ادامه این جلسه اودلیسه نورهیم سفیر کشور نروژ با ابراز مسرت از حضور در خراسان جنوبی و شرکت در جلسه ویژه استادان و مدیران دانشگاه‌های استان به بیان توانمندی‌ها و علاقه‌مندی‌های کشور نروژ پرداخت و با اعلام اینکه دانشجویان ایرانی در شمار بهترین دانشجویان هستند، گفت: مایلم که برای ایجاد رابطه بین دانشگاه‌های ایران و دانشگاه‌های اسلو تلاش کنم.



حضور سفرای خارجی بستر ساز مبادلات علمی و بین المللی است


در ادامه غلام حسین ابراهیمی رئیس نمایندگی وزارت امورخارجه در استان خراسان جنوبی حضور سفرای خارجی و از جمله نورهیم سفیر کشور نروژ را فرصت ارزشمندی برای معرفی ظرفیت‌های بالقوه و پتانسیل‌های فراوان این استان در عرصه‌های بین الملل عنوان کرد و گفت: استان خراسان جنوبی به لحاظ دارا بودن نیروهای تحصیل کرده می‌تواند زمینه همکاری بسیار زیادی با کشور نروژ داشته باشد و امید وارم این دیدار مقدمه‌ای برای برقراری ارتباط و تعامل دو سویه و اثربخش دانشگاه‌های خراسان جنوبی با مجامع علمی و اکادمیک کشور نروژ باشد.


در پایان این جلسه حسنی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان، سیمرغ سی امین سالگرد تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی استان را به رسم یاد بود به سفیر نروژ اهدا کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته