دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 مرداد 1399 - 14:12
حقیقت‌پور در گفتگو با آنا تأکید کرد؛

ضرورت تشکیل سامانه جامع پدافند هوایی با عضویت کشورهای مقاومت

کارشناس مسائل سیاسی گفت: باید طرح جامع پدافند هوایی میان کشورهای مقاومت با همکاری ایران و روسیه و یک مرکز واحد فرماندهی شکل بگیرد.
کد خبر : 504366

منصور حقیقت‌پور در گفتگو با خبرنگار حوزه احزاب گروه سیاسی خبرگزاری آنا، اظهار کرد: آمریکایی‌ها با انجام شیطنت‌های مختلف درصدد برهم زدن تعادل در سطح کشورهای مقاومت هستند.


وی افزود: آمریکا تلاش می‌کند با سوءاستفاده از آسمان عراق، لبنان و سوریه به نیروهای مقاوت ضربه وارد کند. همانطورکه در ماجرای تجاوز جنگنده آمریکایی به هواپیمای مسافربری ماهان می‌خواستند، با سوءاستفاده از آسمان سوریه و نیز وسیله قرار دادن این هواپیما، سیستم پدافندی سوریه را فریب دهند.


کارشناس مسائل سیاسی گفت: آمریکا به‌دنبال این بود تا از طریق فریب سیستم پدافندی ارتش سوریه، هواپیمای مسافربری ماهان مورد هدف قرار گیرد تا هم جبهه مقاومت را زیر سؤال ببرد و هم تعادل امنیتی در منطقه را برهم بزند.


حقیقت‌پور با بیان اینکه باید هرچه سریع‌تر بعد از لغو تحریم‌های تسلیحاتی پدافند سوم خرداد و باور 373 را به سوریه منتقل کنیم تا تعادل امنیتی منطقه برهم نخورد، گفت: آمریکا با حمله به هواپیمای مسافربری ماهان اشتباه بزرگی را انجام داد که ما هم باید از اشتباه آنها استفاده کنیم.


وی با بیان پیشنهادی تصریح کرد: باید طرح جامع پدافند هوایی میان کشورهای مقاومت با همکاری ایران و روسیه و یک مرکز واحد فرماندهی شکل بگیرد و ایران، روسیه، سوریه، عراق و لبنان می‌توانند محور این طرح محسوب شوند تا هم مانع وقوع اشتباهات احتمالی شد و هم قدرت بازدارندگی مقاومت افزایش یابد.


انتهای پیام/4079/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته