دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 مرداد 1399 - 21:01
طاهریان‌فرد:

توصیه می‌کنیم قبل از اظهارنظر مواضع ایران را مطالعه کنند

نماینده ویژه وزیر امور خارجه در امور افغانستان به اظهارات اخیر «زلمای خلیل‌زاد» نماینده آمریکا در امور افغانستان واکنش نشان داد.
کد خبر : 504213
1.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، «محمدابراهیم طاهریان‌فرد» نماینده ویژه وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در امور افغانستان امروز  در واکنش به اظهارات اخیر «زلمای خلیل‌زاد» نماینده آمریکا در امور افغانستان اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران از صلح و ثبات در افغانستان حمایت و بر ضرورت پایه‌گذاری صلح بر مبنای نتایج گفت‌وگو‌های بینا‌افغانی که با مالکیت و رهبری افغان‌ها انجام گیرد، تأکید می‌کند.


طاهریان‌فرد افزود: به مقامات آمریکایی توصیه می‌کنیم قبل از اظهارنظر درباره دیدگاه‌های مسئولان جمهوری اسلامی ایران در خصوص مسائل منطقه و افغانستان، ابتدا این مواضع را با دقت مطالعه کنند.


«زلمی خلیل‌زاد» نماینده آمریکا در امور صلح افغانستان در اظهاراتی مدعی شده بود که ایران از تلاش‌ها برای برقراری صلح در افغانستان حمایت کافی نمی‌کند.


سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل نیز در بیانیه‌ای ضمن رد اظهارات نادرست مقام آمریکایی در خصوص مواضع ایران پیرامون روند صلح افغانستان تأکید کرد که جمهوری اسلامی ایران از مذاکرات صلحی حمایت می‌کند که بر پایه مالکیت و رهبری افغان‌ها انجام گیرد.


انتهای پیام/4129/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته