دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
هفته دوازدهم لیگ برتر

آبی‌‌های‌خوزستان منتظر لغزش آبی‌های تهرانی/ نبرد دایی و استیماچ با گل‌محمدی و منصوریان

قطار لیگ برتر از فردا با دیدار استقلال خوزستان با گسترش فولاد تبریز در اهواز آغاز می‌شود، دیدار 6 امتیازی که اگر با پیروزی آبی‌های اهواز تمام شود می‌تواند باعث تغییر صدرنشین لیگ شود.
کد خبر : 50419

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری آنا، هفته دوازدهم لیگ برتر پس از 20 روز تعطیلی شروع می‌‌شود و فوتبال‌دوستان ایرانی پس از موفقیت‌های تیم ملی در بازی‌های مقدماتی جام جهانی نظاره‌گر دیدارهای تیم‌های مورد علاقه‌شان خواهند بود.


در نخستین بازی این هفته فردا استقلال خوزستان در اهواز به مصاف گسترش فولاد خواهد رفت. هر دو تیم جزو شگفتی‌‌سازهای لیگ بوده‌اند. آبی پوشان اهواز با اندوخته 20 امتیازی در رده دوم جدول قرار دارند و آبی‌پوشان تبریز هم با 17 امتیاز در رده پنجم قرار دارند. برنده این جدال 6 امتیازی قطعا بالاتر از تیم مقابل در جدول قرار خواهد گرفت. شاگردان ویسی اگر بتوانند با استفاده از امتیاز میزبانی پیروز این دیدار شوند، صدرنشین می‌شوند و به صورت موقت بالاتر از استقلال تهران می‌ایستند. شاگردان کمالوند هم اگر موفق به شکست میزبان خود شوند موقتا به رده دوم می‌روند.


در اولین دیدار روز دوم که جمعه برگزار می‌شود پدیده در مشهد به دیدار راه‌آهن می‌رود. هر دو تیم نتایج چشمگیری در لیگ به دست نیاوردند و به ترتیب در رتبه‌های یازدهم و سیزدهم جدول هستند. این دیدار در حالی برگزار می‌شود که مهدی تارتار از سوی مدیران راه‌آهن تهدید شده‌ است که اگر در این بازی نتیجه خوبی نگیرد، از کار برکنار می‌شود. البته شکست شاگردان رضا مهاجری هم می‌تواند زنگ خطر را برای این مربی به صدا درآورد.


صبا این هفته در قم میزبان ذوب‌آهن خواهدبود. نبرد تیم‌های سوم و چهارم جدول در قم قطعا یکی از جذاب‌ترین دیدارهای هفته دوازدهم را رقم خواهد زد، جایی که علی دایی می‌خواهد هر طور شده است مچ یحیی گل‌محمدی را بخواباند. صبا این فصل به رغم اینکه خیلی دیر بسته شد، به لطف تعطیلی‌های مکرر بازی‌های لیگ به خاطر بازی‌های تیم ملی توانسته به یکی از مدعیان لیگ تبدیل شود.ذوب‌آهن هم پس از حذف پرسپولیس در جام حذفی و حضور در جمع 4 تیم پایانی از روحیه خوبی برخوردار است و می تواند با پیروزی در این دیدار به سیر صعودی خود در جدول رده‌بندی لیگ ادامه دهد.


در دیگر بازی روز دوم هفته دوازدهم لیگ برتر، تراکتورسازی در تبریز میزبان سیاه‌جامگان خواهد بود. حضور سرخ پوشان تبریز در رده دهم با واکنش‌های مختلف هوارادان تبریزی روبرو شده‌ است و بسیاری از تیم خود ناامید شده‌اند. با این حال باید دید شاگردان تونی اولیویرا می‌توانند با شکست شاگردان فرهاد کاظمی که در رده چهاردهم هستند کمی به اوضاع خود سر و سامان ببخشند یا اینکه با کسب نتیجه‌ای ضعیف این تیم مشهدی را از بحران خارج می‌کنند.


جدال سایپا و ملوان در ورزشگاه دستگردی تهران یکی از دیدارهای 6 امتیازی هفته دوازدهم است. این دو تیم با 17 و 16 امتیاز در رده‌های هفتم و هشتم ایستاده‌اند. مجید جلالی که در برهه‌ای بحث جدایی‌‌اش از سایپا به گوش می‌رسید دوست ندارد در این بازی تیمش جای خود را به ملوان بدهد و دوباره با مدیرعامل سایپا وارد مشاجره شود. او در این دیدار جواد نکونام و مهدی ترابی را به دلیل محرومیت و مصدومیت در اختیار ندارد. در سوی دیگر میدان حمید استیلی، سرمربی ملوان، هم به لطف چند نتیجه نسبتا خوب به نسبت بضاعت این فصل تیمش بد نتیجه نگرفته است. شاگردان او که با بی‌پولی دست و پنجه نرم می‌کنند می‌خواهند با یک برد خارج از خانه قدرت چانه‌زنی خود را بالا ببرند تا شاید مدیران باشگاه ملوان را به تلاش بیشتر برای حل مشکلات وادار کنند.


اولین حضور استیماچ بر روی نیمکت سپاهان با دیداری خانگی و برابر نفت تهران خواهد بود. او که به خوبی متوجه جایگاه محرم نویدکیا نزد زردپوشان اصفهانی شده، قطعا با اتکا به تجربیات او تیمش را برابر حریف به میدان میفرستد. در هر صورت رتبه ششم دور از انتظار هواداران سپاهان است و استیماچ وظیفه دارد این رتبه را هفته به هفته بهتر کند. نفت‌ تهران هم پس از دو پیروزی در دیدارهای قبلی خود به رده دوازدهم رسیده‌ است. شاگردان منصوریان در این بازی می‌خواهند ثابت کنند که موفقیت‌های فصل گذشته اتفاقی نبوده است.


در آخرین بازی روز جمعه، استقلال در شرایطی به اهواز میرود که دو هفته پیش موفق شد فولاد را در تهران و در چارچوب دیدارهای جام حذفی 3 بر یک مغلوب کند. پرویز مظلومی که چند هفته‌ای است تیمش بر صدر جدول تکیه زده‌‌است، در این بازی مشکل خاصی ندارد چرا که مشکلات آبی‌پوشان کمتر از فصل‌های گذشته بوده و در این بازی محروم و و مصدومی هم ندارد. تنها دغدغه مظلومی در این روزها شاید جدایی کرار از استقلال باشد.


اما حریف روز جمعه آبی‌پوشان این فصل کمتر از انتظار عمل کرده‌ است و حتی یکی از مدعیان سقوط به لیگ آزادگان است. اسکوچیچ هم در تعطیلات لیگ قصد داشت از این تیم جدا شود و به سپاهان برود؛انتقال عجیبی که البته انجام نشد. با این حال فولاد همچنان با نتایج بدی که گرفته در وضع مناسبی قرار ندارد و بعید است بتواند مقابل تیم خوب و یکدست استقلال حرف زیادی برای گفتن داشته باشد مگر اینکه قرمزپوشان اهوازی شگفتی ساز شوند.


در آخرین بازی این هفته هم پرسپولیس در ورزشگاه آزادی به مصاف استقلال اهواز می‌رود.


برنامه دیدارهای هفته دوازدهم از رقابتهای فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور به شرح زیر است:
پنجشنبه - ۲۸ آبان‌ماه
* استقلال خوزستان - گسترش فولاد تبریز، ساعت ۱۶:۴۵، ورزشگاه غدیر اهواز


جمعه - ۲۹ آبان‌ماه
* پدیده مشهد - راه‌آهن تهران، ساعت ۱۴:۴۵، ورزشگاه ثامن مشهد
* صبای قم - ذوب‌آهن اصفهان، ساعت ۱۵:۱۵، ورزشگاه یادگار امام (ره) قم
* تراکتورسازی تبریز - سیاه‌جامگان مشهد، ساعت ۱۵:۱۵، ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز
* سایپا تهران - ملوان بندرانزلی، ساعت ۱۵:۱۵، ورزشگاه دستگردی تهران
* سپاهان اصفهان - نفت تهران، ساعت ۱۵:۱۵، ورزشگاه فولادشهر اصفهان
* فولاد خوزستان - استقلال تهران، ساعت ۱۶:۲۰، ورزشگاه غدیر اهواز


شنبه - ۳۰ آبان‌ماه
* پرسپولیس تهران - استقلال اهواز، ساعت ۱۶:۲۰، ورزشگاه آزادی



جدول رده‌بندی لیگ برتر







انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته