دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 مرداد 1399 - 16:03
با حضور دکتر طهرانچی و مظفری؛

مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری میان دانشگاه آزاد اسلامی و سازمان منطقه آزاد کیش برگزار شد

مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری میان دانشگاه آزاد اسلامی و سازمان منطقه آزاد کیش با حضور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.
کد خبر : 504147
08f7a0e4-f443-4018-a2ac-bd9eeb4e2b11.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاه و سیاست گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری میان دانشگاه آزاد اسلامی و سازمان منطقه آزاد کیش با حضور دکتر محمدمهدی طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، غلامحسین مظفری، رئیس سازمان منطقه آزاد کیش، سید محمودرضا آقامیری، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران و واحد تهران مرکزی عصر امروز در سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.


این تفاهم‌نامه به امضای سید محمودرضا آقامیری، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران و واحد تهران مرکزی و غلامحسین مظفری، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش رسید.


در این تفاهم‌نامه طرفین متعهد می‌شوند که برای تعاملات مشترک علمی و پژوهشی و کاربردی شدن پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دانشجویان به سمت حل مسائل منطقه آزاد کیش اقدامات گسترده‌ای انجام دهند.


آمادگی کامل دانشگاه آزاد اسلامی برای تبادلات علمی میان واحد کیش و منطقه آزاد کیش


آقامیری، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران و واحد تهران مرکزی در مراسم امضای تفاهم‌نامه میان دانشگاه آزاد اسلامی و سازمان منطقه آزاد کیش اظهار کرد: جلسات مختلفی با مدیران سازمان منطقه آزاد کیش داشتیم که بندهای متنوعی از نتایج آن جلسه به دست آمد که در تفاهم‌نامه میان دانشگاه آزاد اسلامی و منطقه آزاد کیش آمده است.


وی افزود: راه‌اندازی مدرسه‌‌های هتل‌داری، گردشگری و استعدادهای درخشان، سرای نوآوری، مدرسه کسب‌وکار بین‌الملل و توسعه رشته‌های مختلف در دستور کار قرار دارد که میان طرفین تفاهم‌نامه قرار است اجرایی شود.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران و واحد تهران مرکزی بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران در رشته‌های معماری و بازسازی آثار باستانی توانمندی خوبی دارد و درباره مرمرمت و بازسازی آثار باارزش منطقه آزاد کیش مواردی مدنظر قرار گرفته است که باید همکاری‌ها افزایش پیدا کند.


آقامیری ادامه داد: به دنبال این هستیم که گسترش سریعی در منطقه کیش و واحد کیش داشته باشیم و چند صد رشته را در آنجا راه‌اندازی کنیم و دانشجو جذب کنیم. قصد داریم که دانشجویان خارجی و دانشجویان رشته‌های پزشکی که از کشورهای همسایه به ایران آمده‌اند را در واحد کیش مستقر کنیم.


وی خاطرنشان کرد: مظفری، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش از پیشنهادهای ما استقبال کرده است و قرار شد که تفاهم‌نامه‌ای در راستای افزایش همکاری انجام دهیم و از مهر ۹۹ با یکدیگر کارها را جلو ببریم. امیدواریم که پشتیبان واحد بین‌المللی کیش باشیم و انتظارات سازمان منطقه آزاد کیش را برآورده کنیم.


مرکز نوآوری کیش و سرای نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی ظرفیت خوبی برای شرکت‌های دانش‌بنیان 


در ادامه این جلسه مظفری، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در این مراسم اظهار کرد: در ابتدا که به مدیرعاملی سازمان منطقه آزاد کیش منصوب شدم با دکتر طهرانچی جلسه‌ خوبی برای همکاری داشتیم، مذاکرات خوبی انجام شد و پایان‌نامه‌های خوبی به سمت حل مسئله منطقه آزاد کیش سوق پیدا کرده است.


وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی در سال‌های متمادی امید خوبی برای حل مشکلات کشور ایجاد کرده و تحولات خوبی رخ داده است. همچنین منطقه آزاد کیش ظرفیت بسیار بالایی دارد که در شرایط فعلی کشور بتواند کمک بسیاری به حل مسائل کشور کند.


مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش بیان کرد: توسعه علمی منطقه آزاد کیش در حال انجام است و دانشگاه‌های مطرح کشور در آنجا سرمایه‌گذاری کرده‌‌اند. شاید سرزمین کوچکی داریم اما ظرفیت خوبی در منطقه کیش برای بهره‌برداری در کشور وجود دارد.


مظفری ادامه داد: همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان و مراکز فناوری و صادرات دانش‌محور در دستور کار ما قرار دارد و محورهای خوبی برای تعامل مشترک میان واحد تهران مرکزی و منطقه آزاد کیش وجود دارد. 


وی بیان کرد: نشست‌های مشترک تخصصی در جزیره کیش و جذب دانشجویان خارجی در منطقه آزاد کیش از جمله برنامه‌هایی است که در تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد اسلامی با سازمان منطقه آزاد کیش ذکر شده است.


مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: مرکز نوآوری کیش در کنار سرای نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی می‌تواند ظرفیت خوبی برای شرکت‌های دانش‌بنیان باشد. همچنین شهرک تخصصی شرکت‌های دانش‌بنیان در کیش امکانات خوبی دارد که باید دانشگاهیان به نحو شایسته از آن استفاده کنند. برای شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه پزشکی تفاهم‌نامه خوبی نیز با وزارت بهداشت منعقد کردیم.


مظفری خاطرنشان کرد: ارتباط و تبادل اطلاعات علمی واحد بین‌المللی کیش با واحد تهران مرکزی زمینه‌های همکاری مناسبی است که به ارتقای علم و فناوری کمک بسیاری می‌کند. بیمارستان و مسائل پزشکی موجود در منطقه آزاد کیش آماده است که برای گردشگردی سلامت، علم پزشکی و... به دانشگاه آزاد اسلامی کمک کند تا شاهد توسعه پزشکی و خدمات درمانی در دو نهاد باشیم.


انتهای پیام/۴۱۱۸/4084/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته