دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

آیا کرونا روی پوست تأثیر می‌گذارد؟

کرونا به‌عنوان یک ویروس جهش‌یافته هر روز علائم جدیدی از خود بروز می‌دهد و یکی از این علائم که به تازگی مطرح شده ناراحتی‌های پوستی است.
کد خبر : 504137
social-43900658-0-Gmi.jpg

به گزارش خبرگزاری حوزه بهداشت و درمان گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، ویروس کرونا به‌عنوان یک ویروس جهش‌یافته هر روز علائم و نشانه‌های جدیدی از خود بروز می‌دهد که این موضوع سردرگمی مردم را در محافظت در برابر آن در پی دارد.


تب، سرفه و تنگی نفس، خستگی، قرمزی چشم و از دست دادن بویایی از علائم شایع کووید-19 است.


در این میان چندی است که علائم جدید پوستی ناشی از انتشار کرونا ویروس بر روی پوست عنوان شده که برخی از این موارد عبارتند از: از تاول، بثورات پوستی و کهیر.


علاوه بر نشانه‌هایی که به‌طور مستقیم کرونا بر پوست، مراقبت بیش از اندازه و شستن مداوم دست‌ها و محافظت مداوم از صورت برای افرادی که به‌دلیل فعالیت در مراکز درمانی یا تعامل با افراد از صورتشان محافظت می‌کنند که می‌تواند اثرات منفی بر پوست بگذارد.


متخصصان پیشنهاد می‌کنند برای جلوگیری از آسیب‌های پوستی ناشی از کرونا از کرم‌های مرطوب‌کننده و آب‌رسان استفاده شده و همچنین در فضاهای خلوت این انمان را به پوستشان بدهند تا از نور خورشید ویتامین D دریافت کند.


نکته قابل توجه این‌که متخصصان پوست پس از بررسی‌ درباره تأثیر کرونا بر پوست به این نتیجه رسیده‌اند که ویروس کرونا مستقیماً برروی پوست اثر نگذاشته و به سلول‌های پوست نفوذ نمی‌کند و آنچه که این روزها به‌عنوان علائم پوستی ناشی از کووید-19 خودمطرح می‌شود بیشتر ناشی از اقدامات محافظتی و بهداشتی بیش از حد است.


انتهای پیام/4105


 


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته