دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 مرداد 1399 - 15:20
رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز:

پروتکل استفاده از نقاهتگاه به‌سرعت تدوین شود/ افزایش مراجعه مردم به بیمارستان‌ها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز خواهان تدوین سریع پروتکل استفاده از نقاهتگاه و پروتکل‌های بهداشتی برای مراسم‌ عزاداری ماه محرم شد.
کد خبر : 504133
586288_220.jpg

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری آنا از دانشگاه علوم پزشکی البرز؛ حسین کریم صبح امروز در ستاد دانشگاهی مقابله با کرونا که در سالن فارابی این دانشگاه تشکیل شد، اظهار کرد: پروتکل استفاده از نقاهتگاه به سرعت تدوین و نیروی کار در آن فعال شود و مردم هم که از خانه خارج می‌شوند حتما ماسک بزنند.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز در ستاد دانشگاهی مقابله با کرونا عنوان کرد: جلسات هماهنگی پروتکل‌های درمانی باید به‌صورت هفتگی به‌شکل ویدئوکنفرانس برگزار شود و همه طبق یک‌ رویه عمل کنند.


کریم با بیان ‌اینکه مراقبت از بیماران کرونایی بسیار پیچیده است، خاطرنشان کرد: بیماران سرپایی کرونایی باید درست هدایت شوند؛ چراکه  مراقبت و درمان صحیح تأثیر بسیار زیادی در کاهش مرگ و میر دارد.


وی بر  نظارت برای کنترل قیمت ماسک و اقلام حفاظت فردی تأکید کرد  و افزود: از تمام ظرفیت‌ها از جمله بسیج و سپاه در حوزه نظارتی  باید استفاده کرد تا ماسک بر‌اساس نرخ مصوب عرضه شود.


این استاد دانشگاه بیان کرد: تعدادی از کادر درمان و کارکنان بهداشتی به کرونا مبتلا شده‌اند و کمبود تخت بیمارستانی در استان یک چالش است که لازم است از 25‌ درصد ظرفیت بیمارستان‌های خصوصی به‌ویژه برای بیمارانی که بیمه تکمیلی دارند، استفاده شود.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز عنوان کرد: از ظرفیت مراکز 16 ساعته بهداشتی(مراکزی که برای شرایط کرونا برای ارائه خدمات به مردم از ساعت ۷ و ۳۰ دقیقه صبح تا ۲۲ برای پاسخگویی به مردم آماده‌باش کامل هستند) باید بیشتر استفاده شود؛ چرا‌که مراجعه مردم به بیمارستان‌ها افزایش پیدا کرده و این امر موجب گسترش بیماری می‌شود.


کریم تأکید کرد: هنگام برگزاری آزمون کنکور باید نظارت جدی بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی صورت بگیرد.


این مقام مسئول در استان البرز خواست  که هر‌چه سریع‌تر پروتکل‌های بهداشتی برای مراسم‌ عزاداری ماه محرم تدوین و ابلاغ شود.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز افزود: مردم البرز استفاده از ماسک را به‌خوبی رعایت می‌کنند؛ اما نیاز است اطلاع‌رسانی گسترده‌ای درباره اهمیت و ضرورت استفاده از ماسک صورت پذیرد تا استفاده از آن همگانی شود و هیچ‌فردی بدون ماسک از خانه خارج نشود.


انتهای پیام/۴۱۱۷/4062/


انتهای پیام/

برچسب ها: کرونا
ارسال نظر
هلدینگ شایسته