دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 مرداد 1399 - 14:10
آنا گزارش می‌دهد؛

زور نماینده جم به کمیته‌های انضباطی و استیناف نرسید/ نتیجه استقلال با پارس جنوبی درون زمین مشخص می‌شود

تلاش مسئولان پارس جنوبی جم برای بازی نکردن با استقلال به نتیجه نرسید و دیدار معوقه دو تیم برگزار خواهد شد.
کد خبر : 504119
پارس جنوبی جم استقلال.jpg

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، دیدار تیم‌های استقلال و پارس جنوبی جم که قرار بود روز یکشنبه 15 تیر در چارچوب هفته بیست و سوم نوزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال برگزار شود، به دلیل ابتلای بیش از 25 درصد از بازیکنان استقلال به ویروس کرونا لغو شد.


سه روز بعد از این اتفاق در آزمایش جدیدی که گرفته شد، تعداد مبتلایان استقلال از 25 درصد کمتر شده بود و این موضوع باعث شد تا نماینده شهر جم که در روز برگزاری مسابقه وارد زمین شد و مراسم پیش از بازی را به همراه تیم داوری و ناظر مسابقه برگزار کرده بود، خواهان برتری 3 بر صفر به دلیل حاضر نشدن تیم استقلال شود.


سازمان لیگ در این باره سکوت کرد چراکه باید تصمیم‌گیری در خصوص این مسابقه را کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال انجام می‌داد. مسئولان این کمیته پس از بررسی تمامی مستندات اعلام کردند به دلیل اینکه مدارک پزشکی باشگاه استقلال مستند و قابل دفاع است، این بازی باید تکرار شود و طبق برنامه قرار شد روز دوشنبه 6 مرداد این مسابقه تکرار شود.


در این بین باشگاه پارس جنوبی نسبت به رأی صادرشده اعتراض کرد و از کمیته استیناف خواست تا بار دیگر شواهد و قرائن را مورد بررسی قرار دهد تا رأی جدیدی صادر شود. ضمن اینکه مستندات خود را ارائه کرد اما مسئولان کمیته استیناف پس از بررسی تمامی موارد، رأی کمیته انضباطی را مورد تأیید قرار دادند و اعلام کردند دیدار تیم‌های پارس جنوبی جم و استقلال که معوقه از هفته بیست و سوم لیگ برتر است در تاریخ اعلام شده از سوی سازمان لیگ برگزار خواهد شد.


با وجود اینکه کمیته‌های انضباطی و استیناف رأی به تکرار بازی تیم‌های پارس جنوبی و استقلال دادند ولی باز هم بهرام رضاییان مدیرعامل و سیروس پورموسوی سرمربی پارس جنوبی اعلام کردند به خاطر احترام به رأی این کمیته‌ها و برای آنکه نظم رقابت‌های لیگ برتر به هم نخورد، حاضر به انجام مسابقه هستیم. پورموسوی در این باره گفت: «کرونایی بودن بازیکنان استقلال بحث پزشکی است و کمیته پزشکی فدراسیون و ایفمارک اعتقاد دارند بازیکنان کرونایی این تیم به میزان 25 درصد نرسیده‌اند. مکاتبه حیدر بهاروند در تاریخ 15 تیر با باشگاه  استقلال موجود است که در آن ذکر شده به دلیل به حد نصاب نرسیدن بازیکنان کرونایی این تیم، بازی باید برگزار شود. ابتدا اعلام شد 9 بازیکن استقلال کرونا گرفته‌اند که باید به راستی آزمایی می‌رفتند و در این تست  مشخص شد تعداد نفرات مبتلا به چهار بازیکن نرسیده است.»


با وجود این اظهارات مسئولان پارس جنوبی، بررسی مدارک پزشکی باشگاه استقلال گویای آن است که روز قبل از مسابقه به تیم اعلام شده بود بیش از 25 درصد از بازیکنان مبتلا هستند و استناد کمیته‌های انضباطی و استیناف به همین مدرک است. اگر تخلفی هم از سوی آبی‌پوشان صورت گرفته مدرکی برای اثبات وجود ندارد. آنچه مسلم است، این مسابقه در تاریخ اعلام شده برگزار خواهد شد و اعضای تیم استقلال راهی شهر جم می‌شوند تا به دیدار پارس جنوبی بروند.


انتهای پیام/4048/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته