دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 مرداد 1399 - 13:18
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان:

تربیت نیروی انسانی ماهر هدف اصلی «طرح پویش» دانشگاه آزاد اسلامی است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان گفت: هدف اصلی طرح پویش دانشگاه آزاد اسلامی افزایش سطح مهارت دانشجویان و تربیت نیروی انسانی ماهر برای اشتغال در صنایع است.
کد خبر : 504102
3bbeea15-cc1e-4693-bba8-7e6e6aa5c849.jpg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از شاهین‌شهر، پیام نجفی در نشست تخصصی توسعه همکاری‌های دوجانبه دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان با شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی اظهار کرد:  هدف اصلی طرح پویش دانشگاه آزاد اسلامی افزایش سطح مهارت دانشجویان و تربیت نیروی انسانی ماهر برای اشتغال در صنایع بوده که برای تحقق این مهم، تعاملات مؤثری با دستگاه‌های استان اصفهان انجام شده است.


وی مهارت‌آموزی حین تحصیل دانشجویان را ضروری برشمرد و افزود: طرح پویش در دانشگاه آزاد اسلامی به دنبال مهارت‌آموزی حین تحصیل دانشجویان  بوده و قصد دارد تا دانشجویان در هفته دو روز در صنایع مورد نیاز مهارت کسب کنند و سه روز مابقی به آموزش دانشجو در دانشگاه اختصاص یابد.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان تعامل دوسویه دانشگاه و صنایع را برای حل مشکلات و معضلات صنعت مهم دانست و تأکید کرد: در طرح پایش، دانشگاه آزاد اسلامی اقدام به ایجاد سامانه اولویت‌های پژوهشی صنایع و دستگاه‌ها کرده و پایان‌نامه‌ها نیز بر اساس این اولویت‌ها برنامه‌ریزی خواهد شد.


نجفی اضافه کرد: در دانشگاه آزاد اسلامی ساختار قوی و منسجم آموزشی و پژوهشی و ظرفیت غنی اعضای هیئت علمی و استادان وجود دارد و می‌تواند منجر به افزایش بهره‌وری در صنایع و به‌ویژه صنعت پالایشگاهی کشور شود.


وی با اشاره به‌ضرورت دستیابی به فناوری جدید و خودکفایی در تولید محصولات و تجهیزات عنوان کرد: در طرح رویش بحث تولید فناوری و نوآوری در دانشگاه آزاد اسلامی مدنظر قرار گرفته و می‌تواند زمینه تولید فرآورده‌های جدید نفتی و مشتقات آن در کنار تولید قطعات و تجهیزات مورد نیاز فراهم شود.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهین‌شهر به‌عنوان دانشگاه جوار صنعت به‌عنوان حلقه ارتباطی زمینه حضور استادان و دانشجویان را در پالایشگاه اصفهان فراهم خواهد کرد.


فعالیت‌های پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی در صنعت نفت و پالایشگاه توسعه یابد


مدیرعامل شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی اصفهان نیز تمرکز دانشگاه آزاد اسلامی در مباحث پژوهشی صنعت نفت را خواستار شد و گفت: مشارکت استادان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی می‌تواند در حل مشکلات و معضلات صنعت پالایش نفت مؤثر باشد.


مرتضی ابراهیمی مطرح کرد: حضور دانشگاهیان در پالایشگاه نقش مهمی را در رشد و توسعه صنعت نفتی کشور ایفا خواهد کرد و زمینه پویایی و پیشرفت را به‌خوبی فراهم می‌کند.


وی با اشاره به مهیابودن زمینه‌ها و بسترهای توسعه همکاری تبیین کرد: موضوعات طرح‌های پژوهشی مورد نیاز پالایشگاه اصفهان مشخص است و تقویت تعامل دانشگاه و اداره پژوهش پالایشگاه ضروری به نظر می‌رسد.


انتهای پیام/4121/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته