دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 مرداد 1399 - 15:12
شیوع کرونا در جهان؛

آمار افراد مبتلا به کرونا در جهان از 16 میلیون نفر گذشت/ آغاز موج دوم کووید-19 در اسپانیا

آمارهای رسمی نشان می‌دهند که تاکنون در جهان 16 میلیون و 217 هزار و 628 نفر به ویروس کرونا مبتلا شد‌ه‌اند.
کد خبر : 504074
coronavirus-chicago-2-rt-rc-200408_hpMain_16x9_1600.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، آمارهای رسمی منتشرشده در وب‌سایت «ورلدومیترز» (worldometers) نشان می‌دهند تاکنون 16 میلیون و 217 هزار و 628 نفر به کروناویروس مبتلا شد‌ه‌اند و 648 هزار و 655 نفر جان خود را از دست داده‌اند. همچنین ۹ میلیون و 920 هزار و 708 نفر بهبود یافته‌اند. آمریکا همچنان در صدر کشورهای جهان با بیشترین آمار مبتلایان و قربانیان این ویروس قرار دارد.



برزیل با ثبت ۲ میلیون و 396 هزار و 438 مبتلا به کرونا در جایگاه دوم، هند با یک میلیون و 389 هزار و 170 نفر در رتبه سوم، روسیه با 812 هزار و 485 نفر در جایگاه چهارم و آفریقای جنوبی با 434 هزار و 200 نفر در جایگاه پنجم کشورهای دارای بیشترین میزان ابتلا به این ویروس در جهان قرار دارند. موج دوم شیوع کرونا در اسپانیا باعث شده است تا بار دیگر این کشور در جمع 10 کشور دارای بیشترین مبتلایان به کرونا قرار بگیرد.



۱۰ کشور نخست جهان بر مبنای تعداد افراد مبتلا به کرونا




​​​​ بیشتر بخوانید:


طرح مقامات امنیتی رژیم صهیونیستی برای آزمایش کرونا در هند




شیوع کرونا در آمریکا


آمار به دست آمده از افراد مبتلا به کرونا در ایالت‌های مختلف آمریکا نشان می‌دهد در 24 ساعت گذشته 67 هزار و 413 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا گزارش شده است. همچنین ۹۰۸ آمریکایی بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.


در ایالت‌های کالیفرنیا، نیویورک، فلوریدا، تگزاس و نیوجرسی بیشترین موارد ابتلا به کرونا گزارش شده است.



۱۰ ایالت نخست آمریکا بر مبنای تعداد افراد مبتلا به کرونا


به این ترتیب شمار کل مبتلایان به ویروس کووید-۱۹ در آمریکا به 4 میلیون و 315 هزار و 709 نفر و تعداد قربانیان بر اثر این بیماری به ۱۴۹ هزار و 398 نفر افزایش یافته است.


تبعات ناشی از لغو محدودیت‌ها در اسپانیا


در حالی که دولت اسپانیا از حدود یک ماه پیش محدودیت‌های قرنطینه‌ای شیوع کرونا را لغو کرده بود، آمار جهشی افراد مبتلا به این ویروس، از موج دوم شیوع کووید-19 در اسپانیا خبر می‌دهد. افزایش موارد ابتلا به کرونا در این کشور در شهرهای بارسلون، زاراگوزا و مادرید به‌طور فزاینده گزارش شده است. همچنین وزارت بهداشت اسپانیا از شناسایی دست‌کم ۹۰۰ بیمار جدید در یک روز اخیر خبر داد.


تاکنون در اسپانیا 319 هزار و 601 نفر به کرونا مبتلا و 28 هزار و 402 نفر دیگر بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند.


ستاد مقابله با شیوع کرونا در روسیه اعلام کرد: در شبانه‌روز گذشته ۷۷ نفر فوت کردند و 3 هزار و 110 نفر بهبود یافته‌اند. تعداد کل بیماران در روسیه از آغاز شیوع این ویروس به ۸۱۲ هزار و 485 نفر رسیده است. همچنین ۱۳ هزار و 269 نفر جان باخته‌اند.  


تظاهرات در سرزمین‌های اشغالی


به‌دلیل ناتوانی کابینه بنیامین نتانیاهو در مواجهه با شیوع کرونا، در چندین شهر سرزمین‌های اشغالی تظاهرات اعتراضی علیه نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برگزار شد. تظاهرات علیه بیکاری، فساد و شیوه برخورد دولت نتانیاهو با فراگیری کرونا تا مقابل ویلای شخصی او کشیده شد و تظاهرکنندگان خواستند که استعفا دهد.



تظاهرات هزاران صهیونیست به‌دلیل ناتوانی نتانیاهو در مواجهه با کرونا با هیاهو و سر و صدای بلند طبل‌ها و شیپورها همراه بود.



فخرالدین کوچا، وزیر بهداشت ترکیه در اظهاراتی با اشاره به آمار 24 ساعت اخیر کرونا در ترکیه عنوان کرد: «طی 24 ساعت گذشته 16 تن در اثر ابتلا به ویروس کرونا جان باخته و 921 مورد ابتلای جدید نیز شناسایی شده است که بدین ترتیب، آمار جان باختگان به 5 هزار و 596 تن و آمار کل مبتلایان نیز به 225 هزار و 173 تن افزایش پیدا کرده است».


شیوع کرونا در کره‌شمالی


خبرگزاری رسمی کره‌شمالی از ثبت نخستین فرد مبتلا به کرونا در این کشور خبر داد و گزارش کرد: فردی که علائم ابتلا به کرونا دارد، سه سال پیش به کره‌جنوبی فرار کرده بوده و هفته پیش به کره‌شمالی بازگشت. کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی با مقام‌های ارشد این کشور نشست اضطراری برگزار کرد تا درباره اعمال مقررات قرنطینه در شهر مرزی «کائه‌سانگ» تصمیم بگیرند.


کیم جونگ اون


کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی


از سوی دیگر منابع آگاه می‌گویند به‌دلیل بحران شیوع کرونا در کره‌جنوبی، رزمایش نظامی مشترک تابستانی با آمریکا به صورت محدودتر برگزار می‌شود.


مرگ‌بارترین روز شیوع کرونا در استرالیا


استرالیا از آغاز شیوع کووید-19، مرگبارترین روز را پشت سر گذاشت و مقامات این کشور از جان‌ باختن 10 نفر بر اثر ابتلا به این ویروس در 24 ساعت اخیر خبر دادند. تاکنون 155 نفر در این کشور جان خود را بر اثر شیوع کرونا از دست داده‌اند و در 24 ساعت گذشته تنها در ایالت جنوب‌ شرقی ویکتوریا، بیش از 450 نفر به کووید-19 مبتلا شده‌اند.


این میزان ابتلا در حالی است که استفاده از ماسک در این شهر اجباری و ایالت نیز در عمل از سایر مناطق استرالیا جدا شده است. پلیس و نیروهای ارتش از مرزهای ایالت ویکتوریا محافظت می‌کنند و برای اجرای قوانین قرنطینه به منازل مردم سر می‌زنند.


انتهای پیام/4106/4033/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته