دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
یک بسته پیشنهادی متنوع برای آدم های متفاوت

کتاب با طعم‌های مختلف موجود است!

همه به کتاب نیازمندند و از قضا کتاب برای همه سلیقه ها و افکار وجود دارد. حتی برای هر مدل خلق وخو. کافی است با دقت به دنبال علاقه تان بگردید، مطمئن باشید ناکام نخواهید ماند.
کد خبر : 50403

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، روزنامه خراسان نوشت: آدم ها در دسته های گوناگونی قرار می گیرند. کمتر دو نفری را پیدا می کنید که تمایلات کاملا یکسان داشته باشند. برخی ورزش دوست اند و برخی اهل تفریح و سفر. برخی دوست دارند یک گوشه بنشینند و بافتنی ببافند و برخی هم دلشان می خواهد مدام شال و کلاه کنند و بروند میهمانی. برخی کم حوصله اند و برخی بسیار صبور و پرحوصله. اما نکته این جاست که همه در یک چیز مشترک اند، در هر نقطه ای از کره زمین که باشند و با هر جنس و سن و ملیتی، شکی نیست که همه به کتاب نیازمندند و از قضا کتاب برای همه سلیقه ها و افکار وجود دارد. حتی برای هر مدل خلق وخو. کافی است با دقت به دنبال علاقه تان بگردید، مطمئن باشید ناکام نخواهید ماند. در ادامه مطلب با توجه به علایق و روحیات افراد، برای نمونه کتاب هایی معرفی شده است.


برای ورزش دوست ها

فوتبال علیه دشمن، سایمون کوپر، مترجم: فردوسی پور، نشر چشمه

کتاب های ورزشی زیادی وجود دارد که می توان سراغشان رفت؛ برای همه رشته های ورزشی. اما از آن جا که فوتبال پرطرفدارترین ورزش دنیاست پیشنهاد ما یک کتاب ویژه به نام «فوتبال علیه دشمن» است. کتابی که به آثار اجتماعی و سیاسی فوتبال در سرزمین های مختلف می پردازد. در ایران این کتاب به دلیل مترجمش، کتاب پرفروشی بوده است. کتابی که ذهن خواننده اهل فوتبال را توسعه می دهد و عمیق می کند. با خواندن این گونه کتاب ها شما می توانید یک تماشاچی فوتبال حرفه ای و صاحب نظر باشید نه یک تماشاچی معمولی. بخشی از کتاب: «در بسیاری از موارد داورها از هر دو تیم رشوه می گیرند و بازی را عادلانه قضاوت می کنند.»

برای دوستداران شبکه های اجتماعی

اینستالوژی، سید مجید حسینی، نشر آرما

این کتاب یک اینستاگرام کاغذی است برای کسانی که مدام سرشان توی عکس های صفحات اینستاگرام است. کتابی که در هر صفحه آن عکسی خواهید دید و به شیوه صفحات اینستاگرام نوشته هایی درباره آن عکس در پایین صفحه وجود دارد که بسیار خواندنی است. کتابی در 8 فصل و با موضوعات مختلف و جذاب. در واقع اولین کتاب اینستاگرامی فارسی که کمی عجیب و در عین حال جالب به نظر می رسد. روی جلد کتاب هم این هشتگ نوشته شده: # نگاه­ –معکوس اینستاگرامی به# روح – زندگی. چون توضیحات درباره عکس هاست نمی توان بخشی از کتاب را آورد. خودتان بروید بخوانیدش. پیشنهاد دیگر ما این کتاب است: «کم عمق ها» با نام فرعی «اینترنت با مغز ما چه می کند؟» به گمانم لازم است به این موضوع هم نیم نگاهی داشته باشیم.

برای عاشق پیشه ها و رمانتیک ها

یک عاشقانه آرام، نادر ابراهیمی، نشر روزبهان

برای رمانتیک ها تا دلتان بخواهد شعر و داستان و رمان و متن های ادبی وجود دارد. پس اصلا نگران نباشید. اما از آن جا که هر کتابی توصیه کردنی نیست ما پیشنهاد می کنیم به کتاب «یک عاشقانه آرام» نوشته نادر ابراهیمی سری بزنید. کتابی که به احتمال زیاد از طریق برنامه «خندوانه» با آن آشنا شده اید. ولی معلوم نیست که این رمان روان عاشقانه و خالصانه را خوانده باشید. در میان کتاب های شعر هم کتابی هست با عنوان «تنهایی من زنی جوان است هنوز» رباعی هایی کوتاه و عاشقانه که بیشتر به درد خانم ها می خورد و البته آقایان هم می توانند آن را بخرند و هدیه بدهند.

برای کم حوصله ها

مجموعه یک نفر، حبیبه جعفریان، انتشارات سروش

این گروه از آدم ها خیلی زیادند و روز به روز متاسفانه به تعدادشان افزوده می شود. ناشران هم چون این موضوع را خوب می دانند تا دلتان بخواهد برای این دسته از آدم ها در موضوعات مختلف شعر، داستان، طنز، بریده جملات، زندگی نامه و ... کتاب تولید کرده اند. خواندنی ترین ها و بهترین هایشان دو مجموعه است به نام «یک نفر» با قلم زیبای خانم «حبیبه جعفریان» که خیلی مختصر و مفید زندگی نامه آدم هایی مثل جلال آل احمد، ماری کوری، سید حسن مدرس، لئون تولستوی و خیلی های دیگر را هر کدام در جلدی بسیار کوچک بیان می کند. مجموعه دیگری هم وجود دارد از نویسندگان مختلف با عنوان «کتاب های دانشجویی» در موضوعات متنوع. هر دوی این کتاب ها هم در جیب جا می گیرد.

برای دم بخت ها

عشق زیر روسری، شلینا زهرا جان محمد، نشر آرما

مهارت های انتخاب همسر، محسن عباس ولدی، انتشارات آیین فطرت

برای دم بخت ها هم توصیه های مختلفی وجود دارد. اگر دنبال یک کتاب خوب و خواندنی و داستانی می گردید که در کنار خواندن آن نکاتی را هم بیاموزید، کتاب عشق زیر روسری را بخوانید. خاطرات یک دختر مسلمان خارج نشین درباره خواستگارها و تجربه هایش. اگر هم دلتان می خواهد مهارت های مختصر و مفیدی را درباره آینده و ازدواج و انتخاب همسر بیاموزید پیشنهاد ما کتاب «مهارت های انتخاب همسر» است. این کتاب چهار جلدی، کتاب کامل و مفیدی است که می توان آن را به مرور خواند و از آن بهره برد.

برای بچه دارها

مجموعه کتاب های کلیدهای تربیت کودکان و نوجوانان، نشر صابرین

خانم هایی که مادر شده اند، همیشه دغدغه تربیت فرزندان کودک و نوجوانشان را داشته اند. مجموعه صابرین به عنوان یک ناشر تخصصی برای این مادران و دوره های مختلف سنی کودکانشان کتاب های مختلفی تولید کرده است، از کودک چند ماهه تا کودک یک ساله و دوساله و همین طور بگیرید تا مهارت های لازم برای تربیت و برخورد با نوجوانان. کافی است در اینترنت جست وجو کنید و فهرست عریض و طویل این کتاب ها را بیابید. اگرچه برای تربیت فرزند تنها خواندن کتاب کافی نیست اما این کتاب ها می تواند به ما کمک کند تا اول خودمان را تربیت کنیم و بعد به سراغ تربیت فرزندانمان برویم.

برای دوست داران نظم

5s، ناصر صادقی فرد، مرکز آموزش و تحقیقات صنعتی ایران

کتابی است درباره شیوه ژاپنی مدیریت و موفقیت که توضیحات خوب و مفصلی ارائه می دهد. این شیوه به دقت و رعایت مداوم پنج اصل که همگی در زبان ژاپنی با S آغاز می شود می پردازد. ترجمه کوتاه این واژه ها عبارتند از: تشخیص، ترتیب، تمیزی، تثبیت و تکلیف. مولف این کتاب آقای «ناصر صادقی فرد» بیش از 10سال سابقه در واحدهای تولیدی و خدماتی در رده های مختلف سازمانی داشته و بیش از 15 سال سابقه آموزش و مشاوره و تحقیق دارد. مطالعه این کتاب برای همه کسانی که به محیط بهتری برای زندگی می اندیشند، توصیه می شود.

برای دوست داران شوخی و طنز

میرزا روبات، مهرداد صدقی، نشر سپیده باوران

اگر اهل شوخی های معمولی و دم دستی هستید که هیچ، اما اگر به دنبال شوخی های درست و حسابی می گردید و می خواهید قوه طنازی تان را پرورش دهید، بدانید که کتاب های شعر و داستان طنز بسیاری وجود دارد که می توانید بخوانید و از آن ها طنازی را بیاموزید و البته لذت خندیدن درست و حسابی را هم تجربه کنید. کتاب های کوچک جملات طنز یا داستان های کوتاهی مثل «میرزا روبات» که سرتاسرش خنده و بامزگی است. در کنار این کتاب کتاب های دیگری نیز وجود دارد که می توانید مزمزه شان کنید.

برای سفرنامه دوستان

سفر با حاج سیاح، احسان نوروزی، نشر افق

اهل سفر هستید؟ دلتان می خواهد همه جای دنیا را بگردید اما پولش را ندارید؟ افسوس نخورید تقریبا بسیاری از ما این گونه ایم! اما عده ای هستند که هم پول سفر را داشته اند و هم همت سفرنامه نویسی را، اروپا و آمریکا یا کشورهای دیگر را گشته اند و خاطرات و تجربه هایشان را نوشته اند. سفرنامه احسان نوروزی با عنوان «سفر با حاج سیاح» و نیز دو سفر نامه «مارک و پلو» و «مارک دوپلو» نوشته منصور ضابطیان کتاب های مختصر و خواندنی است که می توانید با ورق های کاغذی شان به سفر بروید. البته سفرنامه «هاروارد مک دونالد» نوشته سید مجید حسینی هم وجود دارد که سفرنامه همراه با عکس های فراوان سفر به آمریکاست.

برای تازه عروس- داماد ها

معجزه گفتگو، سوزان هیت لیر، مترجم: اکرم کرمی، نشر صابرین

اگر تازه بله را گفته اید و قرار است به زودی با یک انسان دیگر روابط دائمی برقرار کنید، حتماً قبل از وارد شدن به این عرصه کتاب «معجزه گفتگو» را بخوانید. اغلب ما ازدواج می کنیم و رابطه خوبی هم در ابتدای کار داریم اما نمی توانیم آن رابطه را بهتر کنیم یا حتی همان رابطه خوب را حفظ کنیم. فراموش می کنیم که باید بتوانیم خوب صحبت کنیم و اصول گفت وگو را بدانیم. در این کتاب می توان در کنار آموختن اصول گفت وگو، کنار آمدن با تفاوت های طرفین و تبدیل رابطه خوب به عالی را هم آموخت. پیشنهاد دیگر ما خواندن کتاب کوچک «محرمانه با همسران» است، کتابی که بعد دیگری از بهبود رابطه را به ما آموزش می دهد.

انتهای پیام/

برچسب ها: کتاب نشر چشمه
ارسال نظر
هلدینگ شایسته