دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
بدون حمایت سازمان فرهنگی هنری شهرداری و سازمان بهزیستی؛

جشنواره هنری کانون ناشنوایان ایران فقط دو میلیون تومان بودجه دارد

نخستین جشنواره کانون ناشنوایان ایران به دلیل حمایت نشدن از سوی سازمان فرهنگی هنری شهرداری و سازمان بهزیستی با بودجه 2 میلیون تومانی برگزار می‌شود.
کد خبر : 5039

به گزارش گروه فرهنگی آنا و به نقل از روابط عمومی جشنواره کانون ناشنوایان، حامد نصرآبادیان دبیر این جشنواره گفت: «نخستین جشن هنر زمستانی کانون ناشنوایان ایران به منظور بهتر دیده شدن فعالیت هنرمندان ناشنوای تهران 6 تا 9 اسفند ماه سال جاری با عنوان «جشنواره زمستانی» در 5 بخش نمایش، عکاسی، نقاشی، گرافیک و سرود برگزار می‌شود.»


وی اظهار کرد: «در این جشنواره 41 اثر در بخش گرافیک، 21 اثر در بخش نقاشی، 20 اثر در بخش عکاسی، 6 گروه نمایشی و 5 گروه سرود حضور خواهند داشت و 12 اثر در بخش جنبی هنرهای کاربردی و دستی به نمایش در می‌آید.»


نصرآبادیان ضمن سخنانش یاداوری کرد: «به دلیل نداشتن حامی مالی مطلوب تمامی داوران بخش‌های این جشنواره به شکل افتخاری همکاری خواهند داشت و در این میان ما از مدیریت فرهنگسرای ابن‌سینا که سالن آمفی تئاتر را برای برگزاری مراسم اختتامیه – شنبه 9 اسفندماه- در اختیار ما گذاشته است تشکر می‌کنیم.»


وی افزود: «سازمان فرهنگی هنری شهرداری و سازمان بهزیستی از این جشنواره حمایت نکرده است و کانون ناشنوایان تنها توانسته است با مقروض کردن خود بودجه 2 میلیون تومانی را برای جوایز آن فراهم کند.»


دبیر نخستین جشنواره زمستانه کانون ناشنوایان ایران در تشریح برنامه این جشنواره گفت: «در روز نخست این جشنواره، کارگاه آموزشی پنج‌گانه در سالن اجتماعات کانون ناشنوایان ایران برگزار می‌شود و همزمان با آن گالری عکس، نقاشی، گرافیک نیز افتتاح خواهد شد و روز پنجشنبه 7 اسفند ماه نیز کارها به صورت رقابتی داوری خواهد شد. در روز جمعه (8 اسفند) بخش نمایش و سرود در ساعات 15 تا 20 برگزار می‌شود. همچنین روز شنبه 9 اسفند مراسم اختتامیه در سالن آمفی‌تئاتر فرهنگسرای ابن‌سینا برگزار می‌شود.»


نصرآبادیان اضافه کرد که آثار هنرمندان کاربردی و دستی مثل معرق کاری به صورت نمایشگاهی برای بازدید عموم در سالن کانون ناشنوایان به نمایش در می‌آید.


وی در معرفی داوران جشنواره اعلام کرد: «قضاوت هر بخش را 3 داور برعهده خواهد داشت که در این میان یک نفر از هنرمندان ناشنوا خواهد بود. در بخش نمایش محمد عظیمی (هنرمند ناشنوا)، مسعود موسوی و حامد نصرآبادیان، در بخش گرافیک مونا فروتن (هنرمند ناشنوا)، مسعود مجاوری آگاه و ماکتا قاسم‌لو، در بخش نقاشی مهسا خان احمدی (هنرمند ناشنوا)، سهیلا حقیقت و مریم سیف‌اللهی، در بخش عکاسی مهسا باقی (هنرمند ناشنوا)، فهیمه حسینی و فرزانه صالح‌پور ارزیابی آثار را برعهده خواهند داشت.»


به گفته نصرآبادیان، تنها بخشی که 3 داور ناشنوا خواهد داشت، بخش سرود جشنواره است که به زبان اشاره اجرا می‌شود. داوری این بخش با مرضیه آقاخانی، محسن موسوی و زهرا غلامی خواهد بود.


دبیر نخستین جشنواره زمستانه کانون ناشنوایان ایران عنوان کرد:‌ «در هر بخش 3 جایزه اول تا سوم به هنرمندان اعطا می‌شود و تنها در بخش سرود یک گروه به عنوان گروه منتخب معرفی می‌شود.»


اردلان شجاع کاوه، فرهاد قائمیان، شیوا خسرومهر، ناصر آقایی، آرزو افشار، محمد عارف، سیامک انصاری، جواد انصافی و رضا بنفشه‌خواه از مدعوین و میهمانان این مراسم خواهند بود.


کانون ناشنوایان ایران در شهرک قدس (غرب) - میدان صنعت - بلوار پاک نژاد - بلوار دریا - روبروی پارک دلاوران - نبش خیابان موج - پلاک 11 قرار دارد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته