دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 مرداد 1399 - 09:38
آنا گزارش می‌دهد؛

تشک‌های خالی کشتی تا پایان سال میلادی/ کرونا، گوش‌شکسته‌ها را خانه‌نشین کرد

به نظر می‌رسد با شیوع موج دوم ویروس منحوس کرونا در سراسر دنیا اردوهای تیم ملی کشتی حتی با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار نخواهد شد.
کد خبر : 503739
تیم ملی کشتی آزاد 1354.jpg

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، با شیوع موج دوم ویروس کرونا در ایران و سراسر دنیا شرایط ورزش و به خصوص کشتی پیچیده شد. پیش از این صحبت از برگزاری اردوی تیم ملی کشتی ایران به صورت محدود بود و فدراسیون کشتی هم پروتکل بهداشتی تنظیم کرد تا بتواند به صورت محدود اردوی تیم‌های کشتی را برگزار کند. 


البته اتحادیه جهانی تمامی رویدادها و مسابقات ورزشی را تا 10 شهریورماه لغو کرده است اما شدت گرفتن ویروس کرونا در استان‌های کشتی‌خیز مثل مازندران و خوزستان امیدها را برای برگزاری اردوهای کشتی ناامید کرده است. البته محسن کاوه مدیر تیم‌های کشتی اعتقاد دارد باید بعد از جلسه‌ اعضای هیئت رئیسه اتحادیه در مورد وضعیت کشتی تصمیم‌گیری کنند.


اتحادیه جهانی قرار است چند روز دیگر با تشکیل جلسه در مورد برگزاری قطعی مسابقات قهرمانی جهان تصمیم‌گیری کند و در صورت موافقت این مسابقات آذرماه برگزار می‌شود اما به نظر می‌رسد با توجه به شدت شیوع این ویروس، اتحادیه جهانی هم از خیر برگزاری این رقابت‌ها بگذرد هر چند برخی کشورها مثل روسیه تأکید به برگزاری رقابت‌ها دارند و حتی برگزاری هر مسابقه و رویداد را به دو ماه قبل از آن منوط کرده است!


اهالی کشتی و به خصوص سرمربی تیم‌ ملی کشتی فرنگی به برگزاری این رقابت‌ها چندان امیدوار نیستند و حتی محمد بنا چند وقت پیش به صراحت اعلام کرد تا از بین رفتن این ویروس منحوس امکان برگزاری مسابقات و اردوها وجود ندارد بنابراین نمی‌توان به رونق گرفتن کشتی تا پایان سال میلادی امیدوار بود.


البته این روزها بحث لیگ کشتی هم در فدراسیون کشتی داغ است؛ رئیس سازمان لیگ معتقد است نباید کشتی را نادیده گرفت. اگرچه برای حضور اسپانسرها در لیگ کشتی زحمت زیادی کشیده است اما سلامت ورزشکاران در اولویت است و باید به این موضوع توجه زیادی کرد. همین چند وقت پیش بود که حسین نوری دارنده مدال جهانی کشورمان به ویروس کرونا مبتلا شد و شرایط خیلی سختی را پشت سر گذاشت بنابراین با این شرایط برگزاری لیگ کشتی ریسک بزرگی است. هر چند که ستاد مقابله با کرونا به کشتی هم مجوز فعالیت نداده است. 


با شیوع ویروس کرونا که جهان ورزش را به تلاطم کشانده است به نظر می‌رسد کشتی هم همچنان باید دست به عصا راه برود و فعالیت این رشته ورزشی با توجه به برخوردهای زیادی که دارد فعلاً در حالت تعلیق بماند. 


انتهای پیام/4057/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته