دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 مرداد 1399 - 12:00
اسماعیلی در گفتگو با آنا خبر داد؛

طرح 2 سناریو برای انتخاب اعضای هیئت رئیسه فراکسیون نیروهای انقلاب/ انتخاباتی کردن فضای جامعه به نفع کشور نیست

عضو هیئت رئیسه فراکسیون نیروهای انقلاب از بررسی 2 سناریو برای انتخاب اعضای هیئت رئیسه فراکسیون نیروهای انقلاب خبر داد.
کد خبر : 503630
_MID1353.jpg

ولی اسماعیلی‌گرمی، نماینده مردم گرمی و دشت‌مغان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری آنا، با اشاره به اینکه در بحث شورای مرکزی فراکسیون نیروهای انقلاب دو سناریو مطرح است، اظهار کرد: یکی اینکه از هر مجمع استانی به تعداد هر پنج نفر، یک نفر را با انتخاب خود مجمع استانی به عنوان عضو شورای مرکزی انتخاب کنیم و بحث دیگر این است در صحن مجلس رأی‌گیری کنیم.


وی تأکید کرد: فراکسیون می‌تواند خیلی جاها ورود پیدا کند که مجلس به دلیل ملاحظاتی نمی‌تواند در موضوع‌ها وارد شود. به‌عنوان مثال سال آینده انتخابات ریاست جمهوری است، فراکسیون سیاسی است و طبیعتاً می‌تواند ورود کند، می‌تواند جلسه بگذارد و اعلامیه و اطلاعیه بدهد، ولی مجلس نمی‌تواند این کار را انجام دهد.


نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس درباره نامزدهای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری 1400 هم گفت: به نظر من طرح این موضوع‌ها اکنون  زود است. در مورد کاندیداها هم بالاخره در افکار عمومی یک بحث‌هایی دارد مطرح می‌شود.  ولی به نظر من الان انتخاباتی کردن فضای کشور به نفع کشور نیست و ما باید صبر کنیم و ان‌شاءالله به موقعش ورود پیدا کنیم.


اسماعیلی با اشاره به برخی جزئیات از فراکسیون نیروهای انقلاب در زمان انتخابات ریاست مجلس ادامه داد: همان‌طور که می‌دانید فراکسیون انقلاب اعلام کرد که اعضای هیئت اجرایی یا هیئت رئیسه موقتی که ما باشیم، حق دخالت برای تبلیغ با ثبت‌نام به‌عنوان رئیس مجلس را نداشته باشیم.


وی افزود: به همین دلیل زیاد به این موضوع ورود پیدا نمی‌کردیم، چون منع قانونی داشتیم، ولی اطلاعاتی که ما داشتیم این بود که آقایان نیکزاد، حاجی‌‌بابابی، حسینی و میرسلیم به توافق رسیدند که بر اساس نظرسنجی تلفنی که می‌خواهد انجام بگیرد، یکی از آنها برای انتخابات ریاست مجلس بماند. این نظرسنجی انجام گرفت، ولی هیچ‌کدام از اینها قبول نکردند.


عضو هیئت رئیسه فراکسیون نیروهای انقلاب مجلس یازدهم خاطرنشان کرد: وقتی دوستان دیدند که اتفاق حاصل نخواهد شد، آمدند به سمت موضوع انتخابات نایب‌رئیسی ورود کردند. نیکزاد برای نایب‌رئیسی ثبت نام کرد و بحثی که واقعاً محرمانه و پشت پرده باشد با من نداشتند که بخواهم ورود پیدا کنم.


انتهای پیام/4082/پ


انتهای پیام/

برچسب ها: ولی اسماعیلی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته