دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 مرداد 1399 - 15:38

اشغالگران آمریکایی از پایگاهی نظامی در عراق خارج شدند

جانشین فرمانده نیروهای اشغالگر آمریکایی با بیان کاهش تدریجی شمار نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه، از تحویل پایگاه نظامی «بسمایه» به ارتش عراق در شنبه آینده خبر داد.
کد خبر : 503571

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از العالم، ژنرال «کنت اکمن» گفت: دیگر هراسی از ظهور مجدد داعش در عراق وجود ندارد و بقایای آن در عراق چیزی جز سایه‌ای از آنچه در گذشته بود، نیست.


وی در ارتباط ویدئوکنفرانسی با خبرنگاران حاضر در پنتاگون گفت: حتی اگر ائتلاف بین‌المللی درک کند که داعش به‌طور کامل از بین نخواهد رفت، افول قدرت داعش به ما این اجازه را می‌دهد که حضور خود را در عراق کاهش دهیم. این ائتلاف، تاکنون برنامه‌های خود را بر مبنای بازگشت داعش چیده است، اما ما از این امر دور می‌شویم. 


ژنرال اکمن تأکید کرد: داعش به‌سختی می‌تواند حتی در مناطق حاشیه‌ای و روستایی پناهگاهی برای خود بیابد و از رهبران، اموال، تدارکات لجستیکی و رسانه‌هایشان چیزی جز سایه‌ای از آنچه در گذشته بود، باقی نمانده است. یکی از نشانه‌های موفقیت، قدرت نداشتن داعش بر تصرف اراضی است. زمانی ما به این مرحله می‌رسیم که تنها یک نوع تمرد و نافرمانی کوچک در مناطق حاشیه‌ای، غارها و کوه‌ها روی می‌دهد، به‌طور کلی ما موفق شده‌ایم.


وی ادامه داد: ارتش عراق بسیار قوی‌تر از داعش است و این امر به نیروهای ائتلاف اجازه خواهد تا نیروهای خود را کاهش دهند. این ائتلاف، در عمل شماری از پایگاه‌های نظامی را به ارتش عراق تحویل داده است و پایگاه آموزشی «بسمایه» نزدیک به بغداد نیز شنبه آینده به نیروهای عراقی تحویل داده خواهد شد.


انتهای پیام/4033/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته