دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 مرداد 1399 - 08:59
وزارت امور خارجه چین:

دیپلمات‌های چینی در آمریکا به مرگ تهدید شده‌اند

بالا گرفتن تنش‌های لفظی و دیپلماتیک میان چین و آمریکا باعث شد تا یکی از سخنگویان وزارت امور خارجه چین خبر دهد دیپلمات‌های این کشور در آمریکا به مرگ تهدید شده‌اند.
کد خبر : 503490
b-002.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از العالم، «هوا چون اینگ» در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: به‌دلیل نفرت پراکنی دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، سفارت چین در آمریکا به بمب‌گذاری تهدید شده است.


وی ضرب‌الاجل آمریکا برای تخلیه کنسولگری چین در شهر «هیوستون» ایالت تگزاس را در مدت ۷۲ ساعت غیرقانونی خواند و افزود: این اقدام آمریکا به‌دنبال اعمال محدودیت برای دیپلمات‌های چینی و باز کردن کیف‌های دستی دیپلمات‌های چین به‌وسیله مأموران آمریکا انجام شده است. این فشار سیاسی بی‌سابقه‌ای از سوی آمریکا علیه چین است.


این دیپلمات چینی در توئیت دیگری تصریح کرد: «سیاه‌نمایی و دخالت» هيچ‌گاه در ژن و سیاست خارجی چین نبوده است. در حالی که دیپلمات‌های چینی در حال «ترویج دوستی و تفاهم» هستند، سفارت آمریکا در پکن عملاً به خط‌مشی سیاسی و اجتماعی چین حمله می‌کند.


«هوا» همچنین در توئیت دیگری تأکید کرد: آمریکا باید اشتباه خود را تصحیح کند، در غیر این صورت چین به اقدامات مشابه دست خواهد زد.


واشنگتن روز چهارشنبه از پکن خواسته بود تا در مدت ۷۲ ساعت کنسولگری خود را در هیوستون تگزاس ببندد. دولت چین به این اقدام ناگهانی دولت ترامپ به‌شدت اعتراض و اعلام کرد که مقابله به مثل می‌کند.


انتهای پیام/4033/


انتهای پیام/

برچسب ها: چین سیاست خارجی
ارسال نظر
قالیشویی ادیب