دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 مرداد 1399 - 17:41

94 درصد آمریکایی‌ها خواهان اصلاح ساختار پلیس هستند

نظرسنجی اخیر یک موسسه معتبر آمریکایی نشان می‌دهد اکثریت قاطع مردم این کشور معتقدند پلیس باید تغییر کند.
کد خبر : 503447
1.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از بیزینس اینسایدر، نتایج این نظرسنجی که توسط موسسه گالوپ انجام‌شده نشان می‌دهد بیش از 94 درصد آمریکایی‌ها خواهان تغییرات در نیروی پلیس این کشور هستند.


البته در خصوص چگونگی و سطح تغییر نظرات متفاوت است و مردم بسته به نژاد، سن و وابستگی حزبی خود دیدگاه‌های مختلفی به موضوع دارند.


از میان پاسخ‌دهندگان حدود 58 درصد معتقدند تغییرات اساسی در نیروی پلیس باید اتفاق بیفتد و 36 درصد معتقدند تنها به تغییرات جزئی نیاز است.


نکته جالب آن است که حدود 90 درصد سیاه‌پوستان اصلاً از رفتار پلیس رضایت ندارند و خواهان انجام تغییرات اساسی در نیروی پلیس هستند. البته بیش از 50 درصد سفیدپوستان نیز چنین اعتقادی دارند.


اما بین طرفداران دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات اختلاف محسوسی وجود دارد. تنها 14 درصد جمهوری‌خواهان باور دارند نیاز به اصلاح جدی وجود دارد و 72 نیز تنها خواهان تغییرات جزئی هستند.


این در حالی است که حدود 89 درصد دموکرات‌ها و 60 درصد رأی‌دهندگان مستقل خواهان تغییرات اساسی هستند.


به دنبال قتل جورج فلوید توسط پلیس آمریکا و سرکوب اعتراضات مردمی پس‌ازآن نارضایتی از خشونت پلیس و نژادپرستی سیستماتیک بالاگرفته است.


نارضایتی از پلیس آمریکا تا حدی بالا رفته که بعضی مقامات در ایالت‌های مختلف خواهان قطع کامل بودجه پلیس و روی آوردن به روش‌های جایگزین برای تأمین امنیت شهرها شده‌اند.


بااین‌وجود اکثر پاسخ‌دهندگان این نظرسنجی از قطع بودجه پلیس حمایت نمی‌کنند.


انتهای پیام/4129/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته