دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 مرداد 1399 - 14:51
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی هرمزگان اعلام کرد؛

دانشگاه آزاد بندرعباس میزبان ششمین دوره همایش ولایت، محور اتحاد امت اسلامی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان گفت: ششمین همایش منطقه‌ای ولایت، محور اتحاد امت اسلامی به‌همت بنیاد بین‌المللی غدیر هرمزگان به‌میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس به‌صورت آنلاین برگزار می‌شود.
کد خبر : 503363
index.jpg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از بندرعباس، احسان کامرانی صبح امروز در نشست مشترک خود با دبیر اجرایی بنیاد بین‌المللی غدیر هرمزگان گفت: افتخار داریم که ششمین همایش منطقه‌ای ولایت، محور اتحاد امت اسلامی با حضور علمای اهل سنت و شیعه داخل و خارج کشور به میزبانی این دانشگاه در بندرعباس به صورت آنلاین برگزار می‌شود.


وی با‌ توجه به نقش بی‌بدیل ولایت در اتحاد امت اسلامی افزود: ولایت آینه تمام‌نمای دین اسلام و نقشه راه رسیدن به تمدن نوین اسلامی است.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس افزود: گفتمان‌سازی و هم‌اندیشی مسئله وحدت اسلامی از مهم‌ترین مباحثی است که باید با حضور علمای اهل سنت و شیعه‌، دانشگاهیان و افراد صاحب نظر مورد بحث قرار گیرد.


کامرانی میزبانی برگزاری این همایش در این واحد دانشگاهی را مایه مباهات دانست و عنوان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندر‌عباس از تمام ظرفیت‌های خود در برنامه‌ریزی، هماهنگی‌های لازم  و اجرای همایش استفاده خواهد کرد.


ولایت موجب اتحاد در جامعه است


در ادامه این نشست دبیر اجرایی بنیاد بین‌المللی غدیر استان هرمزگان با قدردانی از همکاری و مساعدت دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس گفت:  بدون‌شک مسئله ولايت، امروز در جامعه موجب ايجاد اتحاد بوده و اين همايش نيز تأكيدی بر این موضوع مهم و حساس است.


عارف رحیمی با تأکید بر لزوم تبیین و ترویج اصل ولایت بین جوامع اسلامی به‌ویژه قشر جوان تصریح کرد: امروز مسئله ولایت و اتحاد امت اسلامی باید با استفاده از شیوه‌های نوین بین مردم جامعه ترویج داده شود.


همایش ولایت بیانگر وحدت شیعه و سنی است


رئيس دفتر تقريب مذاهب دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان نیز در این جلسه از ولایت به عنوان اساس اتحاد و همبستگی امت اسلامی یاد کرد و گفت: برگزاری این همایش‌ها و ارائه راهکارها باید زمینه‌ساز تحقق تمدن نوین اسلامی قرار گیرد.



حجت‌الاسلام محسن ابراهیمی افزود: همایش ولایت با حضور برادران و خواهران دینی اهل سنت و تشیع بیانگر وحدت امت اسلامی و پایبندی به دین مبین اسلام است.


به گزارش آنا، این همایش همزمان با عید غدیر خم در سالن کنفرانس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس برگزار می‌شود.


انتهای پیام/۴۱۱۷/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته