دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 مرداد 1399 - 14:37
شیوع کرونا در جهان؛

آمار مبتلایان به کرونا از 15 میلیون نفر گذشت/ بودجه‌ای که به داد اروپایی‌ها می‌رسد

روند شیوع کرونا همچنان در جهان باعث قربانی شدن تعداد زیادی از افراد می‌شود و طبق آخرین آمار، تاکنون بیش از 15 میلیون نفر به این ویروس مبتلا شده‌اند.
کد خبر : 503321
52.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، آمارهای رسمی منتشرشده در وب‌سایت «ورلدومیترز» (worldometers) نشان می‌دهند تاکنون 15 میلیون و 107 هزار و 950 نفر به این ویروس مبتلا شد‌ه‌اند و 619 هزار و 817 نفر جان خود را از دست داده‌اند. همچنین 9 میلیون و 128 هزار و 357 نفر بهبود یافته‌اند. آمریکا همچنان در صدر کشورهای جهان با بیشترین آمار مبتلایان و قربانیان این ویروس قرار دارد.



برزیل با ثبت ۲ میلیون و 166 هزار و 532 مبتلا به کرونا در جایگاه دوم، هند با یک میلیون و 194 هزار و 888 نفر در رتبه سوم، روسیه با 789 هزار و 190 نفر در جایگاه چهارم و آفریقای جنوبی با 381 هزار و 798 نفر در جایگاه پنجم کشورهای دارای بیشترین میزان ابتلا به این ویروس در جهان قرار دارند. افزایش شیوع کرونا در شیلی و مکزیک در روزهای اخیر باعث شده است تا این دو کشور در زمره 10 کشور دارای بیشترین مبتلایان به کرونا قرار بگیرند.



۱۰ کشور نخست جهان بر مبنای تعداد افراد مبتلا به کرونا 


دولت آمریکا در راستای ادامه اتهام‌زنی‌های خود علیه چین این کشور را به تلاش برای هک شرکت‌های دارویی در سراسر جهان با هدف سرقت اسرار واکسن ویروس کرونا متهم کرد. همچنین وزارت دادگستری این کشور برای دو هکر چینی کیفرخواست صادر کرده است.




بیشتر بخوانید:


کرونا در آستانه رکورد ۱۵ میلیون مبتلا در جهان




خواهش انتخاباتی ترامپ از مردم آمریکا


دونالد ترامپ بار دیگر پس از حضور مجدد در کنفرانس‌های خبری کاخ‌سفید درباره همه‌گیری کرونا مواضع قبلی خود را درباره چین تکرار کرد. با وجود این، وی با پذیرش وخامت اوضاع گفت: اوضاع پیش آن که رو به بهبودی برود، بدتر خواهد شد. از همه مردم آمریکا می‌خواهم ماسک بزنند، زیرا اقدامی «میهن‌پرستانه» است.


دونالد ترامپ


دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا


وی با ادعای اینکه دولت آمریکا از هیچ کاری برای نجات جان‌ها و حمایت از آسیب‌پذیرها کوتاهی نخواهد کرد، افزود: واکسن و درمان کرونا بسیار زودتر از آن چیزی که هر کسی فکر کند، خواهد آمد.


رئیس‌جمهور آمریکا همچنین از مردم کشورش خواست که در زمان رأی دادن در انتخابات ریاست جمهوری تنها درباره نحوه مدیریت در مقابله با ویروس کرونا وی را قضاوت نکنند و این موضوع را با ملاحظه دیگر موارد در نظر بگیرند.



ترامپ در حالی می‌گوید هر دو یا سه روز یک‌بار آزمایش ابتلا به کرونا می‌دهد که در چند ماه گذشته بارها از تأکید بر نقش ابزار پیش‌گیرنده همچون ماسک تنفسی خودداری کرده بود.



در عین حال نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در مصاحبه‌ای با انتقاد از اقدام دیرهنگام رئیس‌جمهور آمریکا در توصیه به استفاده از ماسک، ویروس کرونا را «ویروس ترامپ» نامید.


شمار جان‌باختگان کووید-۱۹ در 24 ساعت گذشته برای نخستین‌بار در ماه جاری میلادی از یک هزار نفر فراتر رفته است که می‌تواند هشداری در زمینه افزایش نمودار کشته‌های ویروس کرونا در آمریکا قلمداد شود.


راهکار برون‌رفت از بحران کرونا در اروپا


سران کشورهای عضو اتحادیه اروپا بر سر بودجه مقابله با آثار رکودی شیوع ویروس کرونا به توافق دست یافتند. این توافق پس از چهار روز گفتگو به دست آمد و دور آخر مذاکرات تا پاسی از شب گذشته ادامه داشت.


اتحادیه اروپا


حجم بودجه مورد توافق ۷۵۰ میلیارد یورو (معادل ۸۵۹ میلیارد دلار) است و شامل کمک و وام برای کاهش آثار رکودی شیوع ویروس کرونا در 27 کشور عضو اتحادیه است.


لغو تدریجی محدودیت‌ها با وجود نگرانی از شیوع کرونا


فخرالدین کوچا، وزیر بهداشت ترکیه گفت: در 24 ساعت گذشته 18 نفر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان باخته‌اند و 928 مبتلای جدید نیز شناسایی شده است. به این ترتیب آمار فوتی‌های ناشی از ویروس کرونا به 5 هزار و 526 نفر و آمار کل مبتلایان نیز به 221 هزار و 500 نفر افزایش یافته است.


مسئولان دوحه تصمیم گرفتند تا در راستای مقابله با شیوع کرونا در این کشور افراد در بدو ورود به قطر تعهدی در زمینه قرنطینه خانگی شدن به مدت یک هفته امضا کنند. همچنین تمام کسانی که از کشورهای کم‌خطر به قطر سفر می‌کنند، باید هنگام ورود به این کشور از مبادی ورودی آزمایش تشخیص کرونا بدهند.


 طبق آخرین آمار تاکنون ۱۰۷ هزار و ۳۷ نفر در قطر به کرونا مبتلا شده و ۱۵۹ نفر نیز فوت کرده‌اند.


انتهای پیام/4106/4033/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته