دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

مدت زمان مقاومت انواع ماسک در برابر ویروس کرونا + جزئیات

یکی از مهم‌ترین راه‌های پیشگیری از کرونا استفاده از ماسک در مکان‌های عمومی است اما نکته قابل توجه این‌که قابلیت مقاومت این ماسک‌ها در برابر کرونا متفاوت بوده و افراد باید نسبت به آن توجه داشته باشند.
کد خبر : 503290
995159_146.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، با گسترش شیوع کرونا و آغاز فعالیت کسب و کارها یکی از مواردی که همواره از سوی وزارت بهداشت و ستاد مقابله با کرونا مورد تأکید قرار دارد استفاده از ماسک در زمان حضور در محل کار و یا مکان‌های عمومی است.


نکته قابل توجه این‌که میزان مقاومت انواع مختلف ماسک‌ها در برابر ویروس کرونا متفاوت است و این موضوع می‌بایست از سوی افراد مورد توجه قرار گیرد در غیر این‌صورت استفاده از آن نمی‌تواند کارایی داشته و نقش پیشگیری‌کننده در برابر کووید-19 داشته باشد.


مقاومت برخی از انواع پرمصرف ماسک‌ها بدین شرح است:


ماسک‌های سه لایه جراحی: این ماسک‌ها در برابر خون، ترشحات و ۹۵ درصد ذرات باکتری‌ها مقاوم هستند ولی مدت زمان مفید استفاده از آنها بین 2 تا 3 ساعت است و پس از آن می‌بایست به‌صورت بهداشتی دفع شود.


ماسک‌های پارچه‌ای: ماسک‌های پارچه‌ای ساخته‌شده توسط افراد قابلیت شست‌وشو و استفاده مجدد را دارد ولی از آنجا که شست و شو ممکن است تا حدودی بر قطر منافذ تأثیر داشته باشد توصیه می‌شود که در استفاده مجدد از یک لایه دستمال کاغذی همراه آن استفاده شود.


ماسک‌های نانو: این نوع از ماسک‌ها جزو انواع ماسک‌هایی هستند که پس از 20 بار شستشو قابلیت استفاده داشته و کارایی‌شان ( فیلتر درصد از ذرات ۰٫۳ میکرون) را از دست نخواهند داد.


ماسک‌های فیلتردار: این ماسک‌ها که معمولاً در کشور با استانداردهای FFP و N شناخته می‌شوند براساس نوع آن قابلیت فیلتر 94 تا 99 درصد از ذرات موجود در هوا را دارند اما باید به این نکته توجه داشت که استفاده از این نوع از ماسک‌ها تا 8 ساعت به‌طور مداوم است.


انتهای پیام/4105


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته