دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 مرداد 1399 - 10:24
آنا گزارش می‌دهد؛

تأیید صلاحیت 9 نامزد ریاست فدراسیون پزشکی- ورزشی/برخی ابهامات در انتخابات پیش رو

9 نامزد پست ریاست فدراسیون پزشکی- ورزشی تأیید صلاحیت شدند اما انتخابات این فدراسیون برخی ابهامات پیش رو دارد.
کد خبر : 503270

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، آبان ماه سال 98 دوره چهارساله ریاست غلامرضا نوروزی در فدراسیون پزشکی- ورزشی به پایان رسید.از آن زمان به بعد فدراسیون پزشکی- ورزشی با سرپرست اداره می‌شد. درست در روزهای اوج شیوع ویروس کرونا و تشکیل ستاد مقابله با کرونا این فدراسیون ریاست دائم نداشت.


دوره سرپرستی مهرزاد خلیلیان که یکی از نامزدهای پست ریاست این فدراسیون است، شش ماه طول کشید و پس از پایان دوره سرپرستی او، در دوم تیرماه ثبت‌نام از نامزدهای پست ریاست این فدراسیون صورت گرفت. درنهایت ثبت‌نام از نامزدهای انتخابات این فدراسیون انجام شد و 14 نفر برای تصدی ریاست این فدراسیون نام‌نویسی کردند.


داود آزاد بخت، داود باقری، امیرحسین براتی، محمدحسین پورغریب، حسن تامینی، فرزین حلبچی، جمال عزآبادی، مهرزاد خلیلیان، ابراهیم عباسی، کرم الله علیمرادی، سعید کاظمی، محمداسد مسجدی، رضا میر ابوطالب و غلامرضا نوروزی این نفرات هستند هر چند که مسجدی از حضور در انتخابات انصراف داد و با حکم وزیر ورزش و جوانان به دلیل حضور خلیلیان در انتخابات، جانشین او در این فدراسیون شد.


در حال حاضر از بین این 13 نفر، 9 نفر تأیید صلاحیت شدند و قرار است مدارک آن ها به مراجع ذی‌صلاح ارسال شود و مدارک افرادی که در کمیسیون تطبیق وزارت ورزش و جوانان مورد تأیید قرار نگرفت مورد بررسی قرار گیرد.


برگزاری مجمع فدراسیون پزشکی- ورزشی با روال قبل


آذرماه سال گذشته اساسنامه جدید فدراسیون‌های ورزشی از سوی دولت به شورای نگهبان رفت تا اعضای این شورا راجع به اساسنامه‌های مصوب دولت اظهارنظر کنند. پروسه‌ای که هنوز با گذشت 8 ماه بلاتکلیف است و در این رابطه پاسخی از شورای نگهبان دریافت نشده است. با توجه به طولانی شدن این روند تصمیم بر آن شد که چهار فدراسیون ورزشی متشکل از فدراسیون‌های پزشکی ورزشی، پهلوانی و زورخانه‌ای، ورزش‌های همگانی و نیز فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی که در انتظار اساسنامه جدید بودند تا مجمع آن‌ها به‌صورت تابعی از دستورالعمل وزارت ورزش و جوانان برگزار شوند بر اساس همان اساسنامه قبلی برگزار شوند، هفته گذشته مجمع انتخاباتی فدراسیون ورزش‌های همگانی هم در دستور کار قرار گرفت و حالا قرار است برگزاری انتخابات فدراسیون پزشکی ورزشی نیز به همین صورت در دستور کار قرار بگیرد.


وزارت ورزش و جوانان در راستای اجرای عدالت برای تمامی نامزدهای فدراسیون‌های ورزشی، به سرپرستان فدراسیون‌ها در صورتی اجازه حضور در انتخابات را می‌دهد که از سمت خود کنار بروند؛ به همین خاطر مهرزاد خلیلیان که بعد از نوروزی سرپرستی این فدراسیون را برعهده داشت از سمت خود کنار رفت و مسجدی جانشین او شد؛ هر چند که خلیلیان پس از کناره گیری با اعلام معاونت قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش به‌عنوان مشاور این معاونت و سخنگوی ستاد مقابله با شیوع ویروس کرونا در ورزش منصوب شد. اما نکته قابل‌توجه حضور دو نفر از اعضای هیئت‌رئیسه این فدراسیون در جمع نامزدهای پست ریاست است.


انتهای پیام/4057/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته