دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 اسفند 1393 - 13:44
ادعای پایگاه خبری «المانیتور»؛

دور بعدی مذاکرات هسته‌ای جمعه برگزار می‌شود

پایگاه خبری «المانیتور» به‌نقل از مقامی غربی نوشته است که دور بعدی مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 احتمالا جمعه برگزار می‌شود.
کد خبر : 5031

به‌گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، پایگاه خبری «المانیتور» امروز دوشنبه مدعی شد که مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 احتمالا از روز جمعه از سر گرفته می‌شود.


خبرنگار این پایگاه، این خبر را به‌نقل از یک مقام غربی (بدون ذکر نام) نوشت و جزئیات بیشتری در این باره بیان نکرده است.


پیشتر «وانگ‌ چون» مدیر کل اداره کنترل تسلیحاتی وزارت امورخارجه چین و سرپرست هیئت مذاکره‌کننده این کشور در گفت‌وگوهای 1+5 نیز از توافق دو طرف برای انجام دور بعدی گفت‌وگوها در آخر ماه جاری خبر دادند، اما وی گفته بود که تاریخ دقیق و زمان آن هنوز تعیین نشده است.


سرپرست هیئت مذاکره‌کننده چین با بیان اینکه همزمان با نزدیک شدن به موعد پایانی مذاکرات موضوعات جزئی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند و چالش‌ها بیشتر می‌شوند ادعا کرد همین امر لزوم دستیابی به راه‌حل سیاسی را ضروری و حتی فوری‌تر می‌کند.


ایران اعلام کرده است با تجربیاتی که از رفتارهای طرف آمریکایی دارد با توافق سیاسی در یک مرحله و توافق بر سر جزئیات در مرحله دیگر موافق نیست.


نخستین روز مذاکرات بر سر برنامه هسته‌ای ایران روز گذشته (یکشنبه) پایان یافت. در این روز، نشست‌هایی به صورت موازی در دو سطح برگزار شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب