دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
31 تير 1399 - 11:12
آنا گزارش می‌دهد؛

تعطیلی مرکز کاهش آسیب اعتیاد غرب پایتخت و چند سؤال بی‌پاسخ/ وقتی شهرداری منطقه 21 برای خبر منتشرنشده «تکذیبیه» می‌دهد!

شهرداری منطقه 21 با تعطیل کردن مرکز دی‌آی‌سی(DIC) یا همان مرکز کاهش آسیب اعتیاد در این منطقه نه‌تنها مشکلاتی را در پی داشت، بلکه پیگیری‌ها برای دریافت پاسخ دقیق از شهردار این منطقه هم تاکنون نتیجه‌ای نداشته است.
کد خبر : 503021
20200721_100459.jpg

به گزارش حوزه شهری گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، چندی پیش مرکز دی‌‌‌‌‌آی‌‌سی(DIC) یا همان مرکز کاهش آسیب اعتیاد منطقه 21 تهران به دست شهرداری این منطقه  تعطیل و از ادامه فعالیت آن جلوگیری شد و پیگیری‌ها برای دریافت پاسخ از شهردار این منطقه تاکنون به‌جایی نرسیده است.


در راستای یافتن علت تعطیلی این مرکز، خبرنگار آنا با ارسال پرسش‌هایی برای روابط عمومی این شهرداری، مطالبه توضیح و  پاسخ از طرف شهردار را کرد که در اقدامی عجیب و غیرحرفه‌ای روابط عمومی این شهرداری در یکی از شبکه‌های اجتماعی به جای پاسخگویی به سؤالات مطرح‌شده پیامی را به‌عنوان «جوابیه» برای این خبرگزاری ارسال کرد.



(تابلوی مرکز کاهش آسیب اجتماعی اعتیاد که توسط شهرداری برداشته شده است)


متن پرسش‌های ارسالی به شهرداری منطقه 21 به شرح زیر بوده است:



  1. با توجه به شرایط فعلی شیوع کرونا، آیا رسیدگی به مراکز کاهش آسیب اعتیاد برای شهرداری منطقه 21 اولویت دارد؟

  2. مطلع شده‌ایم که یکی از مراکز کاهش آسیب یا همان دی‌آی‌سی DIC در منطقه 21 که در کنار یک مددسرا در این منطقه واقع‌شده به‌طور ناگهانی تعطیل‌شده و امکان ارائه خدمات از بهره‌بردار سلب شده است. علت این موضوع چه بوده است ؟

  3. چه تدبیری برای حدود 100 نفری که از خدمات این مرکز به‌صورت رایگان استفاده می‌کرده‌اند، اندیشیده شده است؟

  4. آیا در شرایط فعلی که رسیدگی به آسیب‌های اعتیاد در شرایط کرونا ضروری است؟ زمان مناسبی برای این اقدام معاونت اجتماعی شهرداری بوده است؟

  5. آیا مددسرای جنب این مرکز هم جمع‌آوری خواهد شد؟ (مراجعه کنندگان مددسرا و مرکز دی آی سی مشترکند)

  6. درحالی‌که جلب مشارکت مردمی به‌سختی صورت می‌گیرد، چرا باید این مرکز که با مشارکت بخش مردمی فعال بوده است به این سادگی و سهولت تعطیل‌شده باشد؟



به نظر می‌رسد نحوه پاسخگویی مطلوب و دقیق در شهرداری منطقه 21 تهران مدنظر قرار نگرفته و حسن رحمانی، شهردار این منطقه که قبلاً در حضور خبرنگاران گفته بود: «شهر را نمی‌توان بدون مشارکت اقتصادی و اجتماعی اداره کرد»، باید در خصوص اقدام انجام شده در خصوص بستن این مرکز دی آی سی و نحوه پاسخگویی روابط عمومی و معاونت اجتماعی آن شهرداری پاسخ قانع‌کننده‌، دقیق و محترمانه‌ای  به افکار عمومی ارائه دهد.



درحالی‌که اساساً پرسش‌های فوق بر پایه هیچ مصاحبه یا گفتگویی با مدیر مرکز دی‌‌آی‌‌سی مذکور طراحی نشده  و مصاحبه‌ای هم در این خصوص از طرف خبرگزاری آنا منتشر نشده بود، به کار بردن لفظ «تکذیبیه» و «جوابیه» برای پرسش‌های فوق هم از طرف مدیر این روابط عمومی عجیب و غیرحرفه‌ای است. با این حال بسیاری از پرسش‌های مطرح‌شده همچنان بی‌پاسخ‌مانده که منتظر پاسخ دقیق مبتنی بر اسناد و مدارک هستیم.


متن اظهارات ارسال‌شده به خبرنگار آنا توسط مدیر روابط عمومی شهرداری منطقه 21 تهران به شرح زیر است (برای رعایت امانتداری عین متن آورده شده است):




تکذیب اظهارات خلاف واقع مدیر مؤسسه سيماى سبز رهايی به‌عنوان متولی مرکز دی آی سی توسط روابط عمومی شهرداری منطقه21


اظهارات مدیر مرکز دی آی سی در خصوص تعطیلی این مرکز توسط شهرداری و اعتیاد مجدد بیماران،خلاف واقعیت بوده و تکذیب می‌شود.


علی جنگروی مدیر روابط عمومی شهرداری منطقه21  با اعلام این مطلب افزود: «به دنبال نارضايتى و اعتراض‌های مكرر و جدى شهروندان و شورایاری محله استقلال مبنی بر مدیریت و عملکرد نامناسب مرکز دی آی سی و همچنین بروز آسیب‌های اجتماعی بیشتر در محل و از طرفی با هدف جلوگیری از تنش و درگيرى بين شهروندان و مسئولان مؤسسه و حل موضوع در منطقه، چندین بار به مدیر مؤسسه اخطار داده شد.» وی افزود: «پس از اخطارهای مکرر شهرداری مبنی بر نقل‌مکان مؤسسه، به مدت دو هفته ديگر تنها ساعت فعالیت آن محدودشده و به‌هیچ‌عنوان پلمب انجام نگرفته است.


همچنین اقلام دارو و لوازم بهداشتى  بیماران و مددجويان از ساعت 7 تا 9 صبح با توافق مدير مؤسسه در این مرکز تا پايان مهلت تعیین‌شده توزیع و ادامه دارد.


با این توضیح اظهارات مدیر مرکز مؤسسه سبز رهایی خلاف واقعیت و تکذیب می‌شود.»





به نظر می‌رسد نحوه پاسخگویی مطلوب و دقیق در شهرداری منطقه 21 تهران مدنظر قرار نگرفته و حسن رحمانی شهردار این منطقه که قبلاً در حضور خبرنگاران گفته بود: «شهر را نمی‌توان بدون مشارکت اقتصادی و اجتماعی اداره کرد»، باید در خصوص اقدام انجام شده در خصوص بستن این مرکز دی‌آی‌سی و نحوه پاسخگویی روابط عمومی و معاونت اجتماعی آن شهرداری پاسخ قانع‌کننده‌ای به افکار عمومی ارائه دهد.


انتهای پیام/4145/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته