دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

آمارهای جالب پرسپولیس در ادوار لیگ

تیم فوتبال پرسپولیس در ادوار مختلف لیگ‌های فوتبال ایران آمارهای جالبی ثبت کرده است.
کد خبر : 502901
_MID1373.jpg

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری آنا از رسانه رسمی باشگاه پرسپولیس، سرخ‌پوشان ایران که یک هزارمین امتیاز در لیگ برتر را در بازی با فولاد خوزستان رقم زدند با دو پیروزی دیگر در رقابت‌های این فصل، ضمن شکستن رکورد خود و حد نصاب فوتبال ایران، از زمان برگزاری بازی‌های تخت جمشید در سال 1352، پانصدمین پیروزی ثبت شده خود در مجموع ادوار را رقم می‌زنند.


البته پرسپولیس، قبل از این به نوعی از مرز 500 پیروزی گذشته در حالی که هنوز هیچ تیم دیگری در ایران موفق به انجام این امر در بازی‌های لیگ نشده است، اما آمار 8 بازی پرسپولیس در لیگ 77 – 76 را لحاظ نمی‌کنند.


در واقع تیم فوتبال پرسپولیس در حالی از رقبای خود در امتیاز و تعداد پیروزی، پیش است که در یک دوره از رقابت‌ها نیز اکثر اعضای تیم طلایی ایران در جام جهانی 1998 عضو پرسپولیس بودند و همین مسئله باعث کنار ماندن سرخ‌پوشان ایران از بازی‌ها شد.


پرسپولیس با احتساب آن دوره از رقابت‌ها و همچنین بازی‌های پلی‌آف که در بعضی ادوار لیگ اتفاق افتاد، تاکنون 999 بازی در رقابت‌های سراسری انجام داده است که حاصل آن 502 پیروزی، 324 تساوی و 173 شکست بود.


بدون در نظر گرفتن 8 بازی آن فصل، برای پرسپولیس 991 بازی در رقابت‌های لیگ سراسری ثبت شده است که حاصل آن 498 پیروزی، 322 تساوی و 171 شکست بود.


با توجه به این که در بازی‌های پلی‌آف، نتیجه در وقت قانونی لحاظ شده است و با در نظر گرفتن امتیاز برای این دیدارها، سرخپوشان ایران تاکنون 1670 امتیاز دارند که با احتساب 14 امتیاز فصل 77 – 76 بیشتر هم می‌شود.


پرسپولیس با این میزان امتیاز در صدر جدول کلی رقابت‌های سراسری قرار گرفته و این در حالی است که سیستم سه امتیاز برای هر پیروزی از پنجمین دوره جام آزادگان در سال 1374 در فوتبال ایران اجرا شد. البته در این آمار، بازی‌های ششمین دوره رقابت‌های جام تخت جمشید که با وقوع انقلاب اسلامی نیمه کاره ماند نیز لحاظ شده است.


از زمان برگزاری رقابت‌های جام تخت جمشید در سال 1352، هیچ تیمی به آمار بهتر از 68.2 درصد پیروزی در بازی‌های یک فصل لیگ دست نیافته است و سرخ‌پوشان با دو پیروزی دیگر از این حد نصاب می‌گذرند.


پرسپولیس با احتساب همه بازی‌هایی که تحت عنوان لیگ سراسری انجام داده است، تاکنون در بیش از 50 درصد بازی‌های خود پیروز بوده است. بهترین عملکرد سرخ‌پوشان از این منظر هم به لیگ منطقه‌ای بر می‌گردد که در دومین دوره آن با 13 پیروزی و یک شکست به قهرمانی رسید و در دوره قبل از آن نیز از میانه رقابت‌ها در بازی‌ها شرکت کرده بود.


انتهای پیام/4048/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته