دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 تير 1399 - 10:17
دکتر طهرانچی در نشست فراکسیون اقتصاد دانش‌بنیان:

دانشگاه آزاد اسلامی با کمک مجلس در مسیر توسعه اقتصاد دانش‌بنیان گام برمی‌دارد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر افزایش تعامل با مجلس در راستای آرامش هر چه بیشتر مردم، گفت: دانشگاه به کمک مجلس در مسیر توسعه اقتصاد دانش‌بنیان گام برمی‌دارد.
کد خبر : 502799
photo_2020-07-20_09-39-04 (3).jpg

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری آنا، صبح امروز (دوشنبه 30 تیرماه) فراکسیون اقتصاد دانش‌بنیان با حضور دکتر محمدمهدی طهرانچی در مجلس شورای اسلامی برگزار شد که در این جلسه رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در این دانشگاه با هدف رشد اقتصاد دانش‌بنیان به نمایندگان پرداخت.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه تعامل حداکثری با مجلس صورت خواهد گرفت، گفت: ما به کمک مجلس در مسیر توسعه اقتصاد دانش‌بنیان گام برمی‌داریم.


وی ادامه داد: در حال حاضر دانشگاه آزاد اسلامی با ایجاد سامانه‌ای تمام پایان‌نامه‌ها و رساله‌ها را موضوع‌محور کرده و به این ترتیب در جهت رفع مشکلات اقتصادی، اجتماعی و غیره کشور از این سامانه استفاده می‌شود.


طهرانچی با اشاره به اینکه در این رویکرد جدید دانشگاه آزاد نوع آموزش را تغییر داده و مفهومی را تحت عنوان سرای نوآوری پیگیری می‌کند، خاطرنشان کرد: همچنین دانشگاه از فضاهای مطلوب و تجهیزات مناسبی برخوردار است که می‌تواند آن را در جهت ارتقای مهارت‌افزایی و کارآمدی نسل جوان به‌کار گیرد.


وی تأکید کرد: دانشگاه آزاد اسلامی برای مردم است که سرمایه‌گذاران اصلی آن هستند به همین دلیل تعامل این دانشگاه با مجلس در جهت تضمین آینده کشور از اهمیت بسزایی برخوردار است.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: ما تعامل خود را با نمایندگان مجلس به عنوان وکلای ملت افزایش خواهیم داد، زیرا این کار می‌تواند به آرامش بیشتر مردم کمک کند.


وی ادامه داد: تعامل با مجلس می‌تواند از لحاظ قانونی نیز به پیشبرد اهداف بهتر کمک کند.


دهنوی: لزوم استفاده از ظرفیت واحدهای دانشگاه آزاد برای رشد اقتصادی


در ادامه این جلسه سید محسن دهنوی، رئیس فراکسیون اقتصاد دانش‌بنیان با تأکید بر اینکه در این جلسه توسعه منطقه‌ای در هر شهرستان با محور دانشگاه آزاد مورد بررسی قرار گرفته است، گفت: ما خواهان این هستیم که ظرفیت دانشگاه آزاد در خدمت توسعه منطقه قرار گرفته و به این ترتیب رشد کشور را شاهد باشیم.


وی با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی باید تعامل بیشتری با مجلس داشته باشد، افزود: ما اکنون 203حوزه انتخابیه داریم که دانشگاه آزاد می‌تواند با برقراری ارتباط با نمایندگان این حوزه‌های انتخابیه اهداف توسعه‌ای را دنبال کند.


عضو هیئت رئیسه مجلس ادامه داد: ما انتظار داریم دانشگاه آزاد اسلامی با نمایندگان مجلس در حوزه‌های انتخابیه مختلف جلساتی داشته و به این ترتیب از ظرفیت آنها در طرح‌های آمایش سرزمین و رشد اقتصادی استفاده کند.


دهنوی همچنین تأکید کرد: مجلس آماده کمک قانونی به دانشگاه آزاد بوده و فراکسیون دانشگاه آزاد نیز در این راستا تشکیل شده است.


عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی یادآور شد:  فراکسیون اقتصاد دانش‌بنیان آمادگی دارد در صورت لزوم مجوز پارک‌های علم و فناوری را نیز برای دانشگاه آزاد کسب کند.


انتهای پیام/4151/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته