دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 تير 1399 - 09:09

تعیین تکلیف کمیسیون ورزشکاران در ۱۰ روز آینده؛ برگزاری انتخابات منوط به کاهش شیوع کرونا

کمیسیون ورزشکاران مدت‌هاست در بلاتکلیفی به سر می‌برد اما با تصویب آیین‌نامه جدید و تاکید هیئت اجرایی قرار است تا ده روز آینده تعیین تکلیف شود.
کد خبر : 502775

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، کمیسیون ورزشکاران مدت‌هاست که بلاتکلیف است و حالا طبق تصمیمی که در هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک گرفته شد قرار است تا ده روز آینده در مورد زمان انتخابات داخلی این کمیسیون تصمیم‌گیری شود.


آیین‌نامه جدید کمیسیون ورزشکاران به تصویب کمیته بین‌المللی المپیک رسیده و بنابراین قرار است هادی ساعی عضو هیئت اجرایی، کیکاووس سعیدی دبیر کل کمیته و طاهره طاهریان نایب رئیس کمیته در مورد زمان برگزاری انتخابات  داخلی کمیسیون ورزشکاران در ده روز آینده تصمیم‌گیری کنند.


البته در حال حاضر با توجه به شیوع ویروس کرونا و دستور ستاد مقابله با کرونا برگزاری هرگونه تجمع لغو شده است بنابراین برگزاری انتخابات این کمیسیون منوط به عادی شدن شرایط است.همچنین قرار بود روز سه‌شنبه مجمع انتخاباتی فدراسیون ورزش دانشگاهی برگزار شود اما به دلیل شیوع مجدد ویروس کرونا لغو شد.


در سال ۹۶ اولین انتخابات کمیسیون ورزشکاران برگزار شد و سوریان به عنوان اولین رئیس برای کمیسیون ورزشکاران انتخاب شد اما او به دلیل مشغله کاری از این سمت استعفا داد و در آبان ۹۷ انتخابات این کمیسیون دوباره برگزار شد و آرش میراسماعیلی این مسئولیت را برعهده گرفت. البته هم‌اکنون این کمیسیون مدت‌هاست هیچ برنامه‌ای نداشته و حالا قرار است با آیین‌نامه جدیدی که به تصویب IOC رسیده است دوباره شروع به کار کنند. در آیین‌نامه جدید دو نکته جدید اضافه شده اینکه تعداد اعضا از ۱۵ نفر به ۱۷ نفر افزایش پیدا کردند و یک نفر را رئیس کمیته ملی المپیک می‌تواند انتخاب کند و دیگر اینکه ریاست کمیسیون ورزشکاران یک ساله خواهد بود.


انتهای پیام/۴۰۵۷/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته