دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 تير 1399 - 22:58

شصت و پنجمین نشست هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک برگزار شد

شصت و پنجمین نشست هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک امروز با رعایت پروتکل بهداشتی و با ریاست صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک برگزار شد.
کد خبر : 502765
1397120613130122316750934.jpg

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری آنا از روابط عمومی کمیته ملی المپیک، کیکاوس سعیدی دبیر کل کمیته ملی المپیک در این باره گفت: در نشست امروز هیئت اجرایی، ابتدا موضوعات مطرح شده در نشست وبینار اخیر IOC که با حضور توماس باخ و اعضای کمیته بین المللی المپیک برگزار شده بود مورد بحث و بررسی قرار گرفت و سپس عبدی افتخاری رییس محترم کمیسیون مدیریت و برنامه ریزی گزارش خود را در ارتباط با تعیین شاخص‌های کمک به رشته های المپیکی ارایه داد و موضوع پیشنهادی نحوه جذب قهرمانان به جلسات بعدی موکول گردید.


سعیدی خاطرنشان کرد: موضوع دیگر این گزارش مربوط به شاخص‌های تعیین شده برای کمک به رشته های المپیکی بود که مورد بحث و بررسی قرار گرفت شاخص‌هایی همچون ضریب مدال آوری، حضور در مسابقات برون‌مرزی، کسب کرسی‌های بین المللی، قاره‌ای و جهانی، میزان جمعیت ورزشکاران آن رشته، ضریب مدیریت و عملکردهای دیگر همچون میزبانی مسابقات، اجلاس‌ها، دوره‌های بین المللی و کارهای علمی ، پژوهشی و بکارگیری مناسب افراد فنی و اجرایی در فدراسیون است.


سعیدی در ادامه ابراز کرد: البته برای توجه به ضریب رشته‌های پایه و پر مدال مقرر شد این امر بر اساس آیین نامه جداگانه مشخص شود تا ضمن تعیین و اعلام رشته‌های پایه در کمیسیون مدیریت و برنامه ریزی کار کارشناسی صورت پذیرد تا بعد از بررسی‌های لازم به تصویب هیئت اجرایی برسد.


دبیر کل کمیته ملی المپیک در توضیح بیشتر در این زمینه خاطر نشان کرد: البته ضریب‌های منفی هم در نظر گرفته شده است مثل دوپینگ، محرومیت‌ها، عدم توجه به ورزش زنان که از جمله موارد دیگر آن بود که در این گزارش مطرح شد و به تصویب رسید.


سعیدی در خاتمه تصریح کرد: همچنین در راستای کمک به ورزش مناطق زلزله زده کرمانشاه در نشست امروز هیئت اجرایی مصوب گردید تا جهت توسعه ورزش دانش آموزی و رشته‌های پایه مبلغی در اختیار مبادی ذیربط همچون فدراسیون دانش آموزی جهت خرید تجهیزات لازم ورزشی قرار گیرد تا از طریق مراجع مربوطه در اختیار آن استان و مناطق زلزله زده کرمانشاه قرار گیرد.


انتهای پیام/4127


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته